När kan man få hjälp?
Hej!
När ni tycker det känns rätt att ta kontakt med gyn så tycker jag ni ska göra det. Själv kontaktade jag kvinnokliniken där jag bor efter 7 månader, då hade jag inte konstaterad pcos men väldigt oregelbunden mens. Tyvärr var det långa köer och andra omständigheter som gjorde att jag inte kom för utredning förrän 4 månader senare.
Eftersom du redan vet att du har pco så tror jag ni kommer ha lättare att få hjälp och som föregående talare sa så finns ju även privata kliniker som många gånger är mer tillmötesgående. Själv går vi dock till Landstinget.
Om inte jag minns fel så är 1 års gränsen för de som inte har några problem gällande mens, ägglossning osv. Gränsen är uppsatt för att de flesta blir gravida inom ett år.
Hoppas det går bra för er och att ni får den hjälp ni behöver när ni känner er redo för den!
Vill ni göra något under tiden, hört flera som haft pco som blivit hjälpta genom att lägga om kosten mer mot LCHF. Har även hört personer som blivit hjälpta av kinesisk akupunktur. Själv har jag lagt om kosten och känner att det händer något i kroppen men mer än så har jag inte kommit längre. När det gäller den kinesiska akupunkturen så var jag där för första gången igår så nu hoppas jag att kroppen kommer igång... Är bara vänta och se nu vilket inte är det mest spännande.
Lycka till!