Hjälp! verkar som om dottern är allergisk mot allt...
Jag känner igen det där. Vi misstänkte att sonen var allergisk ganska tidigt...typ runt 6 månader tror jag men det tog nästan ett år innan vi fick komma på utredning då de sa att "så små barn är inte allergisk", "vissa barn skriker sådär mycket" "Har han diarré ge honom majsvälling och banan, det är stoppande" "Är han hård i mage...ge honom katrinplommon"
När han var lite mer än ett år gick vi och KRÄVDE ett allergitest då han haft diarré i 3 månader och var helt skinnflådd och hade prickar på kroppen och hade inte sovit mer än 2-3 timmar i sträck på månader. Slog huvudet i golvet till han fick stora blåmärken... drämde huvudet i elementet...allt för att få bort magsmärtan som måste varit olidlig. (ändå fick vi bara svaret från bvc...vissa barn har sånt där temperament)
men som förälder så vet man ju när nåt är fel, det känns ju i hela kroppen på nåt vis.
Så jag gick till vårdcentralen på akuttiden på morgonen och sa att ni måste ta allergitester NU! Det dröjde ändå 5 månader innan vi fick svar på alla allergier och det krävdes en hel massa tjatande och gnatande...lyssna på din intuition och kräv att få allergitester.
I vanliga affären är det svårt att få tag på produkter som funkar. Ex så ska man inte ge ett barn som man tror har mjölkallergi soja. Och om jag inte minns fel så är ex sempers mjölkfria produkter sojabaserade. Har man mjölkproteinallergi så är risken mycket stor att man även utvecklar sojaallergi då sojaproteinet är väldigt likt mjölkens.
Fundera även på om det kan vara gluten eller veteprotein som hon reagerar på.
Lycka till och gå till din läkare och kräv att få göra allergitester...det krävs bara ett blodprov.