Hjälp! verkar som om dottern är allergisk mot allt...
Ja var ska man börja?!
Har en dotter på 6,5 mån. Hon har haft problem med att bajsa sen hon föddes. Från början misstänktes mjöllkallergi men efter 2 mån med mjölkfritt hade det fortfarande inte blivit bättre.... Hon utreddes för detta genom tarmröntgen där inga fel hittades... testade lactulos utan någon som helst effekt utan det blev movicol som hon går på och detta fungerar någotsånär...
När hon var 4 mån tänkte jag att eftersom den mjölkfria dieten inte gjort någon skillnad så testar jag att ge henne "vanlig" bebisgröt med mjölk vilket slutade i katastrof... Dottern är helallergiskt mot mjölk d.v.s att hon fick nässelutslag efter ca 5 min och magen havererade igen... då fick vi öka dosen movicol och fick kortisonsalva utskrivet då hon hade eksem överallt...
När hud och mage stabiliserat sig så testade jag sinlac gröt vilket fick huden att utveckla eksem igen! Gick över till Enago som funkar bra...
Nu har vi ju även börjat med mat och frukt.... Mango verkar hon definitivt reagera på..... Nu misstänker jag även banan då hon fått detta i ett par dagar och numera ser "brännskadad" ut på bringa och rygg/nacke.....
så ja.... någon annan som känner igen detta?
Ska man gå tillbaka till bara ersättning/välling tills huden är bra igen och sedan testa t.ex en viss sorts frukt i en vecka och en viss sorts mat i en vecka tills man testat igenom till en hållbar diet???
Jag är helt villrådig då ingen i familj/släkt är allergisk mot något!