Inlägg från: Fru Bult |Visa alla inlägg
  • Fru Bult

Sommar & utflykter, hur gör ni med ersättning?

Vi hade med oss flaskor som hade pulvret färdigdoserat i sig och en mindre termos (0,5L tror jag det är) med hett vatten och en plastflaska med kallt vatten och blandade. Vi hade fyra flaskor och det brukade räcka hela dagen. Vi hade ändå med oss en pytteflaska med diskmedel och två tetror med mjölkersättning ifall man skulle kunna komma åt att diska någonstans. Någon gång fick vi sitta och ge mjölk på sked :P

• Fru Bult
    Veladis skrev 2012-06-16 12:19:44 följande:
    Kall tetra ogillas ju hittills av barnet, men är hon tillräckligt hungrig slinker ju det också ner.

Vilka flaskor kör ni med, ni som packar ner många? Vi har Mam-flaskor hemma. De är ju knubbiga, men isärtagbara så de kan ju ta mindre plats. Inte så kul att skruva ihop dem utomhus med skrikande hungrig bebis dock. Tips?  
    Det blir ju mycket att släpa på, men så är det. Vi använde medelas flaskor som är lite smalare och högre. Nu använder vi avent som ju är lite knubbigare och då brukar jag ha dem travade ovanpå varandra i en hörna av skötväskan. Jag tycker inte att de tar upp så mycket plats. Man har ju inte så mycket val om det inte finns rinnande vatten. Om man inte vill ta med sig en dunk vatten att diska i, heh
Svar på tråden Sommar & utflykter, hur gör ni med ersättning?