Anonym (Krav?) skrev 2012-06-19 09:06:48 följande:
Hur menar du? Kan vi alltså prata med soc om att vi kan ha boendet? Sambons äger visserligen nej, han vill inte för det är jobbigt nog att ha barnet på helgerna tycker han.
(Påminns om mamman som han verkligen avskyr nu, dels pga att hon lurade honom och dels pga andra saker hon har gjort, anmälan om våld not henne tex, ledde ingen vart eftersom det inte var sant vilket hon också erkände i förhör)
Vi pratar dock en del om det, väger för- och nackdelar mot varandra men han känner att han inte orkar ha huvudansvaret med dagishämtning osv. Lämna lär jag få göra isf för han börjar så tidigt att han inte kan.
Men, det är skillnad att ha barnet alltid och att ha varannan helg tycker jag. Och, OM vi ska ha heltid, då blir ju mammans helger samma helger som vi inte har våra barn, där kommer jag inte att backa. Jag måste ha de andningspauserna om jag inte ska gå under.
Det jag oroade mig för ang deras möte var ju ifall DE kan bestämma byte av helger (som mamman vill) över mitt huvud. Det påverkar ju mig också. Sambon vet min åsikt och att jag isf kommer att lämna hela ansvaret på honom.
Byte av helger för sitt barn kan de dock besluta "över ditt huvud" då det är något som rör föräldrarna och är deras beslut, även om det så klart påverkar dig också.