• 2012Kim

Hur har ni trappat upp ersättningen till en 4 dagars bebis? bb's råd fungerar inte!

Min bebis fick flaska när hon var två månader. Hon åt bara 40ml i början. Men de är ju skillnad på våra barn då, en fyra dagars och en tre månaders. Nu äter hon 200ml.

Men iaf, märker du att de inte räcker så öka. Min tjej säger inte till att hon är hungrig. Utan väntar tills hon är mega hungrig och sen kan suga i sig hela flaskan nästan. Sen får hon ont i magen. Så vi matar henne cirka var tredje timme, och nu ökat till 200ml varje matning. Får nästan i sig allt.

Blir de för mycke, spyr hon upp överskottet. Om magknipen är väldigt jobbigt så kanske Semper magdroppar funkar? Vi kör också baby Semper 1, men har nu fått ge henne droppar. Märkte skillnad redan första dagen. Hon fick dom vid lunch tiden. Hon skrek men inte lika panikslagen.

• 2012Kim

Sen tycker jag att du ska ge mat till han när han visar hunger. Inte vänta, för de är bara jobbigt. Om man tänker på sig själv, om du själv bara får äta visa tider. Men ändå hinner bli hungrig innan maten serveras. Så tänker jag med mitt barn. Jag vill inte gå hungrig en timme och vänta på mat, jag tar en frukt för att orka vänta.

Så mata när han visar att han är hungrig.

Svar på tråden Hur har ni trappat upp ersättningen till en 4 dagars bebis? bb's råd fungerar inte!