• Twizz

Hur har ni trappat upp ersättningen till en 4 dagars bebis? bb's råd fungerar inte!

Min bebis är 4 dagar gammal idag (torsdag), han äter 40 ml nu men imorgon går vi upp till 50 ml. Mitt första barn ammade jag.. så inte så insatt i flaskmatning.. men hur gör ni när ni trappar upp med maten t ex? min son har fått väldigt ont i magen mellan en del mål. Vi har följt de råd vi fick från bb. 3 1/2-4 h mellan. idag har han ätit först 30 ml och sen trappat upp till 40 direkt..

men magknipen är inte nådig mot min stackars kille.. tycker de verkar vara mycket att höja med 10 ml och tiden är lång.. han är vrålhungrig efter 3 h..

kan man ge en liten "slurk" mellan målen eller förstörs hela matrutinen då?

någon som är insatt? hur har ni gjort?
    väldigt tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur har ni trappat upp ersättningen till en 4 dagars bebis? bb's råd fungerar inte!
  • Twizz

Nu mår lilleman som en prins och går uppåt på kurvan hos bvc. Matningen fungerar suveränt och han har varken kolik eller magont. Han är idag 16 dagar gammal och äter ungefär 120 ml. Men när vi va lite halvstressade idag med maten så hällde jag i resten av en baby semp tetra och glömde av att det var 160 ml i.. han åt 150 ml haha! sen rapa han i en halvtimma och avslutade med att spy ner mamma med de som inte fick plats i magen ;)

tack för alla tips och råd! :)

Svar på tråden Hur har ni trappat upp ersättningen till en 4 dagars bebis? bb's råd fungerar inte!