• minime85

Efter 5 års kämpande är jag gravid...BF feb 2013

Underbart! Stort grattis! Hjärta

Sambon och jag har kämpat för ett barn sedan dec-09 och nu efter första IVF-behandlingen har jag plussat! Glad Är i v 8+0 idag!

Lycka till med allt!

• minime85
    kapten bombus skrev 2012-06-19 14:55:43 följande:
    Grattis till dig/er med!
    Så härligt när allt kämpande lönar sig
    Alla tårar och jobbiga dagar blir helt plötsligt värda något.
    :)
    Verkligen! :)

Ska på vul imorgon (RMC Linköping), så spännande! Har ju dock blivit överstimulerad i.o.m. graviditeten så jag har redan hunnit se lilla bönans hjärtat slå, men det kan jag gärna se varje dag, så fint!
  • minime85
    mysan750000 skrev 2012-06-19 19:25:22 följande:
    Stort grattis till er alla plussare! Nu får vi hålla tummarna för att våra pyren bäddar in sig i magen riktigt ordentligt. Vilka resor vi har bakom oss och framför oss. Just nu mår jag verkligen dåligt, har tom varit hemma från jobbet, någon mer?

Minime, spännande med Vul i morgon, du måste berätta hur det gick. Jag ska på Vul på torsdag...är dock rädd att inte allt står rätt till, har bruna spottings Rynkar på näsan 
    Tror du kan vara lugn. Det är vanligt med små blödningar i början av graviditeten, man har ju så känsliga slemhinnor! Vet dock att det är svårt att slappna av, man (eller iaf jag) blir livrädd så fort jag känner nåt nytt! Obestämd Fick några ilningar efter att jag reste mig fort ur soffan i eftermiddags och direkt tror jag att det är ett begynnande MF... Hemska tankar..

Självklart ska jag berätta hur det gick på vul, hoppas för allt i världen att allt är lika perfekt som sist! Glad
  • minime85

Allt gick jättebra idag! Pyret mätte ca 16 mm och hjärtat trummade på fint! :) Oj, har tyvärr inga bra frågor. Vi diskutera överstimuleringen mer än graviditeten :P

• minime85
    mysan750000 skrev 2012-06-21 11:06:11 följande:
    Minime, Grattis, härligt att det gick så bra! 16 mm, vilken vecka är du i?

Jag är precis hemkommen från VUL, jag hade ett litet Pyre på 8 mm och vi såg även hjärtat ticka så fint. Jag kan fortfarande inte fatta att det är sant, men jag är förstås jätteglad! 
    Igår var jag i v 8+1. 16 mm +/- nån mm är mer exakt sa läkaren Glad
  • minime85
    majsanna skrev 2012-06-23 17:58:32 följande:
    Vi var på ultraljud i torsdags och fick se ett tickande hjärta. Försöker att vara lugn men det är svårt. Kanske kan jag känna ett lugn efter rutinultraljudet, men dit känns det ju långt...

Jag känner likadant. Mina grav.symptom är som bortblåsta idag :( Jag är dessutom orolig över hinnsäcken, den ser så liten ut om man jämför med alla andras vul-bilder! :S
Svar på tråden Efter 5 års kämpande är jag gravid...BF feb 2013