• FoxyMama

BF februari 2013 i Göteborgsområdet

Hejsan!  Finns det fler än jag som nyligen plussat och väntar en liten i februari 2013? Vore i så fall kul om vi kunde samlas i den här tråden och utbyta erfarenheter, peppa varandra samt bara göra väntan lite roligare ihop. Jag vet att det redan finns en februaritråd, men fördelen med att ha en tråd med geografisk indelning är ju att man kan träffas.  Ha lite fikaträffar, lära känna varandra och förhoppningsvis upptäcka att man har mer gemensamt än bara graviditeten.  Jag och min sambo plussade i fredags och har prel BF den 9februari.   Hoppas på många vill bidra till den här tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-18 17:15
    Här hittarn ni BF- listan

www.familjeliv.se/Forum-11-222/m65415665.html

• Svar på tråden BF februari 2013 i Göteborgsområdet
  • Smurfmamma
    emmets skrev 2012-06-20 16:26:25 följande:
    Jo det kanske det är värt. Tål att tänkas på. Det gör man runt vecka 11-13 någon gång va? För istället för att boka ett privat UL för 600 kr kan man ju lika gärna lägga till en tusenlapp för att kolla att allt ser bra ut. Och så klart få en extra kik på den lille. :)

Ja det stämmer, blodprov och UL mellan 10 och 13

Jag tyckte det var skönt att få se den lille innan jag berättade för alla runtomkring...
  • Cupcaken

Beställt ett angelsound från amazon idag  Glad  Jag mitt pucko sålde det jag hade då jag väntade dottern, ångrar det nu i efter hand, men får hem ett nytt snart! Längtaaar. Med dottern kunde jag höra i vecka 12, helt underbart Kyss

Om en vecka är det dags för UL och inskrivning, spännande!

Har fått någorlunda bukt med mitt illamående nu, den är helt borta på kvällarna men kommer fortf. på morgonen....så jag har lite energi till att fixa här hemma iaf på kvällarna.
    Pedant som man är har det varit löjligt jobbigt att se huset fallera då jag inte orkat ta tag i saker.

• Anki80

Hej,

Hakar på här jag med. Väntar första barnet och är nu i vecka 4+6 enligt uträkningen här på  FL.  Har inskrivning den 2/7. Ska bli så spännande!!

• Cupcaken

Ang. KUB så tycker jag att ni som gör det är väldigt starka.... jag och sambon skulle omöjligt kunna ta ett beslut om vi skulle få dåliga värden. 
    Sen finns det inga garantier fastän man gör KUB, man utesluter Downs, men alla andra avvikelser som man inte kan se på ett KUB? Nej så länge jag är under 35 så är jag glad om jag slipper behöva göra KUB.

Vill önska ER alla en härlig midsommar!!! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}    

• FoxyMama

Ja, glad midsommar på er allihopa! FB grupp är ett bra initiativ, men jag kommer inte våga gå ut med ngt på FB för ens allra allra tidigast efter RUL om ens då. Kanske kan man starta en grupp led ett annat namn?

• Cupcaken
    Zazz82 skrev 2012-06-21 07:41:05 följande:
    Nu har jag startat en facebook grupp för alla gravida med BF i Feb 13.. Välkommen att gå med
    www.facebook.com/groups/366243523441185/

kan inte hitta gruppen....sen måste det vara en hemlig grupp för min del, annars kan jag inte gå med.
  • 4ever

Hejsan alla,
    Hoppas det går bra om jag hoppar in här oxå :) från gbg och är i v5+3 idag BF runt 18 februari om allt går som det skall. :)
    Har blivit gravid genom ivf icsi metoden, första barnet o första graviditet någonsin.

Trevlig midsommar till alla!

• SHT

Hoppar in i tråden!

Första barnet, BF i slutet av feb -13, 30 år och bor i V Frölunda.

Svar på tråden BF februari 2013 i Göteborgsområdet