Inlägg från: FoxyMama |Visa alla inlägg
  • FoxyMama

BF februari 2013 i Göteborgsområdet

Hejsan!  Finns det fler än jag som nyligen plussat och väntar en liten i februari 2013? Vore i så fall kul om vi kunde samlas i den här tråden och utbyta erfarenheter, peppa varandra samt bara göra väntan lite roligare ihop. Jag vet att det redan finns en februaritråd, men fördelen med att ha en tråd med geografisk indelning är ju att man kan träffas.  Ha lite fikaträffar, lära känna varandra och förhoppningsvis upptäcka att man har mer gemensamt än bara graviditeten.  Jag och min sambo plussade i fredags och har prel BF den 9februari.   Hoppas på många vill bidra till den här tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-18 17:15
    Här hittarn ni BF- listan

www.familjeliv.se/Forum-11-222/m65415665.html

• Svar på tråden BF februari 2013 i Göteborgsområdet
  • FoxyMama

Grattis och välkomna, båda två! Hoppas på lite fart i den här tråden nu vi får hjälpa till och sprida den. Är första barnet för mig, har tidigare ett sent ma i bagaget. Det var i sept 11... Efter det tog vi en paus i försöken i över ett år. Känner att jag inte kommer kunna tro på det här för ena jag åtminstone passerat v14 Mår väl OK, känner lite vågor av illamående emellanåt men annars som vanligt, Ni då?

• FoxyMama
    Tasgu skrev 2012-06-14 12:18:22 följande:
    Puh, alla symptom har försvunnit på några timmar nu så ska hålla mig borta från denna tråd en stund tror jag, återkommer om allt går som det ska. Lycka till ni andra!
    Håller alla tummar jag har, men vill ändå uppmuntra och säga att det är inte säkert att man har några symptom alls såhär tidigt. De kan dessutom komma och gå lite hur som... 
    Tänker på dig och låt oss veta hur det går! 
  • FoxyMama

Man kan boka privat VUL, på bl.a. Emma UltrLjud. Kostar iofs men man får med sig bilder hem osv

• FoxyMama

Säg att du haft en blödning...
    Finns även andra alternativ om du går till en gynekolog kostar det 300.

Sägs dock att utrustningen inom offentliga vården ligger typ 20år efter de privatas

• FoxyMama

Men jag hade ändå rått er att vänta tills ni gått 8 fulla veckor, det är då man med säkerhet skall se om det finns hjärtaktivitet hos fostret. 
    FInns det ett pickande litet hjärta efter 8 fulla veckor är risken att det går snett nere på 1-2%.  
    Går ni och kollar nu så kan allt se bra ut, men det kanske ändå inte utvecklas ett hjärta 

• FoxyMama

Förstår att det är svårt! Det tycker ju jag med... 
    Vill bara förklara att de ni skulle köpa er nu med hjälp av ett VUL är kanske falsk trygghet.

En grav har 3 väldigt kritiska faser. Det första är ju att det befruktade ägget ska börja dela sig och växa... inte alltid det händer och det slutar i tidigt MF ofta märker man det inte ens då det blir som en mens.
    Andra är runt v 8 då hjärtat ska börja slå,  och den tredje är omkr v 12-13 när moderkakan ska ta över.  

Jag har fått ett missfall, eller MA där hjärtat slutade slå helt oförklarligt i v 14... dvs när det tagit sig igenom de tre kritiska stadierna.  

• FoxyMama

NEJ, alltså man får ofta höra att illamående är ett gott tecken...  att det visar att allt är OK osv. Det är sån bullshit! Det innebär att folk börjar tänka illamående = safe,    inget illamående =oro fast det är precis lika normalt det

Svar på tråden BF februari 2013 i Göteborgsområdet