• liljan1975

Jag älskar mina bonusbarn!

Hej!

Jag vill bara säga att jag älskar mina bonusbarn!

De kommer och ger mig en kram och viskar "jag älskar dig!" i mitt öra innan deras pappa går och lägger dem. Vi åker och hittar på bus tillsammans och om det går överstyr så lyssnar de på mig. Vi kan åka till simhallen utan att jag behöver ha ögon i nacken. Om vi är iväg och de känner sig otrygga så kryper de upp i min famn och somnar. Vi har hemlisar tillsammans och vi gör speciella saker tillsammans. Den äldsta brukar jag ta med mig när vi handlar och den yngsta brukar jag ta med ut på cykelturer.

När de leker så frågar jag alltid om jag får vara med och leka och hör och häpna! Jag får alltid ett ja! Om jag frågar om de vill följa med mig någonstans så får jag varannan gång ett nej! Jag tar inte illa vid mig! Jag ville inte alltid följa med min mamma överallt!

Ibland så bråkar vi, men då går vi till min man och diskuterar som en opatisk medlare. Precis som två vänner hade gjort med en annan vän!

Tänka sig att min bonus ville att jag skulle följa med på introduktionen av ridlektionerna! Tänk att jag blev vald som en vuxen vän och inte som ett andrahandsval till en mamma eller pappa!

Mer kärlek och värme till bonusföräldrar och bonusbarn runt om i världen!
    Och speciellt till er som tror att ni kan bli kvitt era bonusbarn för att ni föder ett halvsyskon till bonusbarnet!

Puss på er! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 19:19
    Och givetvis är det ingen som vill läsa om lyckliga saker utan vill enbart kommentera i "HATAR min bonus!!!" :) Men det är okej! Folk reagerar bara på negativa saker! :)

• Svar på tråden Jag älskar mina bonusbarn!
  • liljan1975

Genom eld och vatten! :))

• Sindyrella1983

Jag älskar oxå mina bonusbarn Glad Dom berättar allt, vill att jag ska göra läxorna hellre än pappa... Att jag ska titta på deras fotbollsmatcher, kramas alltid (även framför deras biomamma)... Ja är heeeeelt fantastiska! Dom lyssnar p mig som en extra förälder och kallar mig extramamma trots att jag väldigt klart har uttalat att jag inte är en mamma utan en i familjen, en extra vuxen och förhoppningsvis ännu en förebild... =)

• liljan1975
    Sindyrella1983 skrev 2012-06-14 16:59:47 följande:
    Jag älskar oxå mina bonusbarn Glad Dom berättar allt, vill att jag ska göra läxorna hellre än pappa... Att jag ska titta på deras fotbollsmatcher, kramas alltid (även framför deras biomamma)... Ja är heeeeelt fantastiska! Dom lyssnar p mig som en extra förälder och kallar mig extramamma trots att jag väldigt klart har uttalat att jag inte är en mamma utan en i familjen, en extra vuxen och förhoppningsvis ännu en förebild... =)
    Samma här! :) De kallar mig låtsasmamma eller styvmamma när de ska förklara vem jag är till dem! :) Men annars är det mitt tilltalsnamn som gäller! :) Men jag förklarade att jag helst inte vill bli kallas något av det då jag tycker det låter illa. Jag försöker inte ens vara deras mamma! :) Men de tycker det är lättare att förklara det så! :)
  • liljan1975

Någon mer som vill ha lite positiv läsning såhär på natten? :) *bumpar*

• Nemi77

Jaaaa!! Älskar min bonus!! Denna underbara tjej på snart 12 år :) Nu hade jag ju turen att komma in i hennes liv innan hon fyllde två och det har nog underlättat en hel del... Försöker säga o visa det ofta - att jag älskar henne o att det är JAG som haft turen att få henne på köpet. För jag ser henne verkligen som en bonus, ngn alldeles speciell jag fått turen att få i mitt liv :) Vi kan prata om det mesta, det är ofta mig hon kommer till när hon funderar över ngt.. Sen ryker vi såklart ihop ibland oxå - hon ÄR tonåring :)

• Brumma
    Ntme skrev 2012-08-23 22:33:54 följande:
    Önskar kontrast mot alla hat trådar om bonus barn

Ja, de poppar upp ofta nu... Med ungefär samma innehåll och låter inte alltid helt genomtänkta... Undrar på vissa om de är skapade bara för att starta debatt eller för att misskreditera alla bonusmammor :/ Tror vi är MÅNGA fler som inte har några problem med våra bonusar, inte mer än man hade haft med ett biologiskt barn.. Men vi märks inte lika mkt...
  • MrsC74

Här är en till som har en superba relation med sin bonusson. Det fungerats utmärkt om man vill och alla vuxna agerar som de ska. Som vuxna alltså :)

• mialinnea12

Jag älskar mina bonusar, och jag älskar min bonuspappa jag har sen 20år tillbaka, han betyder massa för mig.
    Viss härjar vi och är arga på varandra jag och bonusarna, som vuxna och barn gör. Men jag älskar dom och dom älskar mig, och det vet vi :). 

• Brumma

Min son har förresten en bonusmorfar som älskar honm över allt annat i hela världen tror jag :)
    Han grät när vi skickade kort från sonen till mormor o "bonus" :)
    Han är inte hans morfar, han har en morfar som också älskar honom mest, o de har en helt fantastisk relation. Kunde inte önskat mig en bättre morfar än min pappa.
    Men bonusmorfar (som vi kallar vid namn) har tagit tills sig sonen på ett helt fantastiskt sätt, fast han inte hade några "krav" på det och säger att han är tacksam för att han får vara en del av vårt och vår sons liv. Istället är det ju vi som ska vara tacksamma för att han vill vara en del i vår familj.
    Eftersom han kom in så sent i min mammas liv (jag var en bit över trettio) så ser jag honom inte som ngn bonuspappa till mig. Men en underbar man som tillhör vår familj.
    Han tycker väldigt mkt om min bonusdotter också, men eftersom vi har henne vh så träffas de inte så ofta och relationen har inte blivit samma.

Svar på tråden Jag älskar mina bonusbarn!