Inlägg från: Emmur |Visa alla inlägg
  • Emmur

Möjlighet till ledigt 4 veckor från skolan pga långresa

Mammatilltvåprinsar skrev 2012-06-17 20:12:28 följande:
    Jag är lärare, kommer undervisa i årskurs 5 i höst.

Jag hade rekommenderat rektor att godkänna detta, vilket hon troligen också gjort. Vi hade velat ses och diskutera fram en studieplan i god tid och när man ansöker om ledighet skriver föräldrarna på att man ansvarar för att ens barn tar igen det hen missar. Lycka till, hoppas det går bra!
    Så hade vi gjort här med - ni får vara beredda på att det kommer att vara minst två timmars skolarbete varje dag och ev. en mailkommunikation mellan lärare och elev en gång i veckan. Sedan kommer hon ju komma efter i alla fall, så räkna in att det blir extra jobb för henne veckorna efter så ni kan stötta upp hemma.

Var ute med ansökan i jättegod tid - med så många dagar ledigt kan det bli att det inte är skolan som beviljar ledigheten utan en speciell instans på utbildningsförvaltningen.

Låter som en spännande resa  
  • Emmur
    Tuffen skrev 2012-06-27 21:13:36 följande:
    Jag hade inte accepterat att lägga tid på mailkommunikation med en elev som är ledig. Det är merarbete. 
    Ja visst! Det är ju därför man tar bort andra uppgifter när man har sådana elever!  

TS: Sök nu - rektor finns säkert på skolan nu så kan du bolla dina funderingar där direkt och slipper undra!
    Lycka till! 
Svar på tråden Möjlighet till ledigt 4 veckor från skolan pga långresa