Inlägg från: fabbemam |Visa alla inlägg
  • fabbemam

Tips och råd!

Jag skickade efter och läste handboken som utredarna ska följa från Socialstyrelsen. Vi pratade också ihop oss om hur vi tänkte gällande adoption av ett barn eller syskonpar, eller syskongrupper. Det vi diskuterade allra mest så vi var eniga var vår öppenhet för SN barn och hur vi tänkte kring olika SN.

• fabbemam

Hemma med världens goaste Kina- kille sedan drygt ett år!

Glömde föreslå att ni redan vid infoträffen  ligger i för att boka de kommande träffarna. Utredarnas almenackor fylls fort och då är det ju bra att redan finnas där när höstens arbetsuppgifter hopar sig för dem! 

• fabbemam

Gällande Kina så var det några saker som skulle kompletteras annars kunde läkaren fylla utifrån det tidigare läkarbesöket. Ska kanske tillägga att vi gjorde utredningens läkarundersökning bara 2-3 månader innan vi samlade papper till landet...

• fabbemam

Närsynthet har aldrig vad jag hört talas om klassats som en sjukdom. Ifrågasätt läkaren eller gå till en annan läkare så du slipper ha med i intyget att du har en ögonsjukdom...

• fabbemam
    fabbemam skrev 2012-08-11 20:59:22 följande:
    Närsynthet har aldrig vad jag hört talas om klassats som en sjukdom. Ifrågasätt läkaren eller gå till en annan läkare så du slipper ha med i intyget att du har en ögonsjukdom...
    Om det inte är en ögon sjukdom som är orsaken till närsyntheten, såklart! Men inte vanlig närsynhtet ...
Svar på tråden Tips och råd!