Inlägg från: chatnoir |Visa alla inlägg
  • chatnoir

Rätten att få vara en alldeles vanlig mamma

Mara, jag förstår vad du menar.

• chatnoir

Jag förstår inte varför flera i tråden vänder på det och talar om att barnet kan ha funktionshinder. Det är väl självklart, vi är många som aktivt väljer att adoptera barn med mindre eller större funktionshinder. Men TS handlar om vad som krävs av en förälder för att kunna möta ett adopterat barns behov. Anknytningsjobbet är oerhört tungt och fysiskt när man får ett lite äldre barn och det är väl det frågan gäller? Vad krävs för att möta det adopterade barnets behov?

• chatnoir
    Hickupp skrev 2012-06-10 11:46:38 följande:

Vad avgör egentligen vem/vilka som kan vara bra förädrar? Garanterar två friska ben och armar familjelyckan?

För oss var friska armar och ben en förutsättning för att överhuvudtaget klara första tiden. En tvååring som växlade mellan att springa snabbt och totalt okontrollerat så fort man satte ner honom på marken och som övrig tid satt fastklistrad på min höft och vägrade acceptera bärsele eller att sitta i vagn. Det krävde snabba ben och starka armar och rygg! Och trots det intensiva anknytningsarbetet har han fortfarande tendenser till distanslöshet!
Svar på tråden Rätten att få vara en alldeles vanlig mamma