Inlägg från: asasvensson |Visa alla inlägg
  • asasvensson

tips på bra grundskola i närheten av lund

Hej!

Vi letar nytt boende i närheten av Lund. Men var ska vi bo?????

Min pojke börjar skolan hösten 2013. Var finns bra skola för honom?

Vi vill gärna bo i någon mindre ort i närheten av Lund. Var hittar vi en ort/ett område där priserna inte är allt för höga och där det gärna bor många akademiker och/eller småbarnsfamiljer?

/Åsa

• Svar på tråden tips på bra grundskola i närheten av lund
  • asasvensson
    stjierna skrev 2012-06-09 08:21:59 följande:
    Löddeköpinges högskola ska du dock undvika (Tolvåker). Stått massa i media senaste åren, dom byter lärare och rektorer på löpande band och jag tror att det gått så långt så kommunen uppsagt sig ärendet om skolan. I övrigt är jag uppväxt i Lödde och det är en väldigt trevlig by :)

usha då! Tack för tipset!!! Precis sådant jag behöver veta. du menar dock grundskolan va?
  • asasvensson
    Bebisjuli06 skrev 2012-06-09 13:18:04 följande:
    Det är högstadiet i Lödde som varit turbulent men nu verkar det vara på god väg att ordnas upp. Jag bor i lödde och har barn som börjar skolan till hösten. Känner ingen oro för skolgången. Var bor ni nu?

ok. då e det ett tag till. bra.

Bor i Stockholm nu. jag är uppvuxen i Skåne men det var länge sen jag bodde där så nu har ingen koll. min sambo söker jobb nu o har ett på gång från augusti !!!!!! Då får vi vara ruggigt

Snabba......... något område i löddeköpinge ni kan rekommendera?
  • asasvensson

Hellooooooo !

Ser att det trillat in lite nya svar under sommaren. tusen tack!

Är riktigt nyfiken på dalby. vad kostar hus/radhus där och vilka områden e bra? Är det svårt att få förskoleplats?

Denna gång har jag jobb på g i lund. så alla tips o förslag på bra boende skola och förskola mottages tacksamt så barnen kan få möjlighet att rota sig snabbt.

/Åsa

Svar på tråden tips på bra grundskola i närheten av lund