• asasvensson

tips på bra grundskola i närheten av lund

Hej!

Vi letar nytt boende i närheten av Lund. Men var ska vi bo?????

Min pojke börjar skolan hösten 2013. Var finns bra skola för honom?

Vi vill gärna bo i någon mindre ort i närheten av Lund. Var hittar vi en ort/ett område där priserna inte är allt för höga och där det gärna bor många akademiker och/eller småbarnsfamiljer?

/Åsa

• Svar på tråden tips på bra grundskola i närheten av lund
  • Bebisjuli06

Södra sandby, Dalby, Bjärred, Lomma och Löddeköpinge är några tips på bra orter nära Lund.

• stjierna

Löddeköpinges högskola ska du dock undvika (Tolvåker). Stått massa i media senaste åren, dom byter lärare och rektorer på löpande band och jag tror att det gått så långt så kommunen uppsagt sig ärendet om skolan. I övrigt är jag uppväxt i Lödde och det är en väldigt trevlig by :)

• asasvensson
    stjierna skrev 2012-06-09 08:21:59 följande:
    Löddeköpinges högskola ska du dock undvika (Tolvåker). Stått massa i media senaste åren, dom byter lärare och rektorer på löpande band och jag tror att det gått så långt så kommunen uppsagt sig ärendet om skolan. I övrigt är jag uppväxt i Lödde och det är en väldigt trevlig by :)

usha då! Tack för tipset!!! Precis sådant jag behöver veta. du menar dock grundskolan va?
  • Bebisjuli06

Det är högstadiet i Lödde som varit turbulent men nu verkar det vara på god väg att ordnas upp. Jag bor i lödde och har barn som börjar skolan till hösten. Känner ingen oro för skolgången. Var bor ni nu?

• asasvensson
    Bebisjuli06 skrev 2012-06-09 13:18:04 följande:
    Det är högstadiet i Lödde som varit turbulent men nu verkar det vara på god väg att ordnas upp. Jag bor i lödde och har barn som börjar skolan till hösten. Känner ingen oro för skolgången. Var bor ni nu?

ok. då e det ett tag till. bra.

Bor i Stockholm nu. jag är uppvuxen i Skåne men det var länge sen jag bodde där så nu har ingen koll. min sambo söker jobb nu o har ett på gång från augusti !!!!!! Då får vi vara ruggigt

Snabba......... något område i löddeköpinge ni kan rekommendera?
  • Ponnymamman

Hej!

Jag rekommenderar Maria Montessori-skolan inne i Lund starkt. Jag är själv lärare och min man specialpedagog - så vi har höga krav

Skolan har små klasser och stor tro på barnens inneboende potential och är dessutom mycket duktiga på att individanpassa undervisningen.

Se hemsidan: http://www.mariamontessoriskolan.se/

Lycka till!

• Ess
    Ponnymamman skrev 2012-07-03 16:47:37 följande:
    Hej!

Jag rekommenderar Maria Montessori-skolan inne i Lund starkt. Jag är själv lärare och min man specialpedagog - så vi har höga krav

Skolan har små klasser och stor tro på barnens inneboende potential och är dessutom mycket duktiga på att individanpassa undervisningen.

Se hemsidan: www.mariamontessoriskolan.se/

Lycka till!

Var inne och läste på er hemsida, verkade trevligt. Det enda jag hängde upp mig på var att fritids inte öppnade förrän 7.30. Hur kan det komma sig att det öppnar så sent?
    Har man ett "vanligt" jobb utan flextider så är det helt omöjligt att lämna så sent.
  • Ponnymamman

Vet faktiskt inte... Har inte funderat över det eftersom vi inte har några problem med att lämna vid åttatiden. 

• MallaW

Vi är nyinflyttade i Dalby strax utanför Lund och än sålänge trivs vi jättebra. Har också en pojk som börjar skolan 2013.

• asasvensson

Hellooooooo !

Ser att det trillat in lite nya svar under sommaren. tusen tack!

Är riktigt nyfiken på dalby. vad kostar hus/radhus där och vilka områden e bra? Är det svårt att få förskoleplats?

Denna gång har jag jobb på g i lund. så alla tips o förslag på bra boende skola och förskola mottages tacksamt så barnen kan få möjlighet att rota sig snabbt.

/Åsa

Svar på tråden tips på bra grundskola i närheten av lund