Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

Utomkveds?

Jag trodde att jag fick missfall för ungefär 1,5 vecka sedan. Tog blodprov för att bekräfta missfallet och fick idag veta att mitt hcg-värde har höjts på en vecka från 300 till 500. Läkaren ringde och sa att jag skulle åka in till gynakuten. Jag åkte in och där sa de att jag fick vänta om jag ville (lång väntetid) eller få en tid på måndag och åka in om jag får ont. Jag valde då att åka hem och ta tiden på måndag men nu är jag orolig. 

Jag har som små hugg i magen ibland, gör jäkligt ont när de kommer men försvinner fort. Har blött ungefär som mens i tre dagar i början på förra veckan, inte mer. 

När man googlar på utomkveds låter det som att det kan bli väldigt allvarligt fort och jag förstår inte varför de säger till mig att åka in först och sedan ångrar sig och säger att jag kan vänta...  

Någon som har haft utomkveds och hur kändes det för er?  

• Svar på tråden Utomkveds?
  • Anonym (orolig)

Jag vet inte vilken vecka jag skulle ha varit i... Typ 8-9 kanske. Första blodprovet var på 300, så jag vet inte om värdet var högre innan. 

Men jag förstår inte, uppenbarligen misstänker de utomkveds, men ändå gör de ingenting. Antagligen för att jag inte har ont? Jag blöder inte heller. Kanske därför som de vill vänta? De gjorde ett vul förra måndagen och då såg de inget i livmodern. Hon sa att hon inte heller såg några rester av missfallet (som vi då trodde) utan att det skulle ordna sig utan återbesök. Om hon inte såg ett foster i livmodern och inte rester av missfallet så borde det väl vara ett utomkveds om värdet fortsätter stiga?

Ska dit på måndag så jag får hoppas att det inte är ngt som brister innan dess..

• Anonym (orolig)

Ja jag ska dit på måndag och då ska de väl ta nytt prov och göra vul... HOPPAS att hcg sjunkit då! (men jag fattar inte hur det skulle kunna försvinna eftersom jag inte blöder...)

Svar på tråden Utomkveds?