Inlägg från: Mammawille |Visa alla inlägg
  • Mammawille

Utomkveds?

jag har nyss opererat mig för utomhavandeskap, (förra fredagen) dom fick ta bort hela min högra äggstock. 

Men för mig så började det med att dom inte såg något liv på Ultraljudet, dom misstänkte då att fostret slutat växt, att det var för tidigt att se eller att det var utomhavandeskap. 

Jag berättar också att det gjort ovanligt ont, men det var inge konstig med det.
    Vi bestämde oss för att behandla det som en abort efter mycket prat.
    Abortet gick bra och allt var som det skulle, kom blödningar och klumpar.

Det går en vecka ungefär, jag vaknar upp av att jag har ont, tar alvedon och somnar så småning om igen. Tänker inte så mycket på det. jag hade ju nyss gjort en abort, att ha ont efter var inte så konstigt tänkte jag.
    det går några dagar och jag får ont lite till och från, och precis som du så går det över ganska snabbt så man blir inte specellt orolig att något ska vara fel.
    Det håller på så här i en vacka ungefär, sista veckan gör det lite ondare, det håller i sig lite längre och smärtarn sitter i höger sida, bak på ryggen, tanken slår mig att det kan vara njursten.

Jag har också utöver väldigt svårt att kissa och göra nummer 2 är plågsamt.
    Jag har inga blödningar bara små mörka, vilket jag tror är från själva abortern.  

Men jag väntar med att ringa eftersom jag ska på efterkontroll på torsdagen. Så jag håller mig tills dess.  

Jag tycker att om du har ont även fast du inte har så ont med det kommer plötsligt så tycker jag att du ska ligga på så du inte får operera bort något. Hela min äggstock var helt förstörd.
    Det kan sluta riktigt illa. 
    Jag önskade att jag fattat tidigare var det var frågan om. 
    det hade också smalats blod i buken, hela 3,5 dl därför som det gjorde ont när jag var på toa. 

Hoppas det går bra. :) 

Svar på tråden Utomkveds?