Utomkveds?
Jag plussade 16/4 förra året. Hade mått lite konstigt.
Veckan som följde började jag småblöda men hade inte ont. Testerna var fortfarande positiva. Cb visade 2-3v...
I början av maj fick jag ont och blödde mer. Förstod då att det var missfall på g. Fick under kvällen ont i ljumsktrakten på höger sida- blev då rädd för utomkvedeshavandeskap och åkte in till akuten. Fick träffa en jättebra läkare som undersökte mig med vul. Livmodern var tom och inget sågs på min högra sida. Ett missfall sa han.
Jag fick order att komma tillbaka om 3 dagar för att ta ett hcg prov. Jag gjorde detta på en måndag. Fick även ett nytt vul. De kollade äggledarna men inget syntes.
Mitt hcg var ännu högt.
Fick ny tid för provtagning.
Hann dock inte denna för på torsdagen- 6 dagar efter mitt missfall började fick jag SVINONT på höger sida vid ljumsken. Åkte in akut och på vul denna gång syns det att äggledaren är väldigt stor- ett utomkvedeshavandeskap med andra ord.
Jag läggs in på avdelning vid lunchtid och operation är bokad till eftermiddagen. Dock svimmar jag i badrummet och det blir akut operation runt kl 13.
Hade då 2.5liter blod i buken och blev av med höger äggledare.
Om du tror att det är ett utomkvedeshavandeskap så ska du kontakta kvinnokliniken eller åka in akut!!
Ps. Blev gravid i juli igen och i mars i år föddes dottern så allt är möjligt med även en äggledare