• Oppochner

Framfall? Sex efter förlossningen - besviken

Provade att ha sex efter förlossningen igår... Sex veckor sedan jag födde. Grymt besviken. Kände nästan inget alls. Kommer det alltid att vara så här nu? Isf vet jag inte hur pass sugen på sex jag kommer vara fram över... Värdelöst! Tittade i spegel efteråt och såg att man inte ser något hål. Slidväggen liksom hänger för hela hålet... Är det Framfall? Kommer det att gå till sig? Eller borde jag söka hjälp för det?

• Svar på tråden Framfall? Sex efter förlossningen - besviken
  • Oppochner

Om det är framfall hjälper inte knip eller? Försökte igen idag och det kändes mkt mer och bättre. Men det hänger ju fortfarande

• Oppochner
    Cheeses skrev 2012-06-07 19:42:25 följande:
    Försvagade slidväggar drabbas majoriteten av efter en vaginal förlossning. Det brukar gå tillbaka en del, men man kommer alltid att ha försvagade slidväggar. Sånt finns att läsa, har du missat den informationen?

Nej jag visste att risken fanns... Undrade bara detta var Framfall. Eller vad tusan det var... Och vad jag ska göra åt det! Visst jag är besviken. Men det finns inget som jag kunnatläsa mig till innan som skulle fått mig att avstå från att skaffa barn "jaha försvagade slidväggar - jag köper hund!"
  • Oppochner

Ni andra - tack för svar. Har köpt knipkulor och hoppas att det försvinner om jag kniper ordentligt. Annars får jag väl söka hjälp. Men vad är skillnad på Framfall och försvagning av slidvägg?

• Oppochner

Tack för svaret! Ja något annat positivt (inte för mig iof) är ju att det blir lite trängre ;)

• Oppochner

Tänkte bara uppdatera och tala om att det ff hänger in lite men känsel och muskel fungerar mycket bättre! Kniiiiiper

Svar på tråden Framfall? Sex efter förlossningen - besviken