Cheeses skrev 2012-06-07 19:42:25 följande:
Försvagade slidväggar drabbas majoriteten av efter en vaginal förlossning. Det brukar gå tillbaka en del, men man kommer alltid att ha försvagade slidväggar. Sånt finns att läsa, har du missat den informationen?
alltså vilken dryg kommentar det där sista! Jag är i allmänhet väldigt vetgirig akademiker som har lätt att ta in mycket information och är nog överpåläst på vissa saker inför förlossning och tyckte jag hade läst på om det mesta inför att få barn men hade faktiskt inte en tanke på att underlivet skulle kunna förändras så mycket permanent såsom det gör...det var en helt ny värld för mig att kliva in i och det känns som om det är något man inte pratar så mycket om (visst fattar man att man kunde spricka och "bli slapp" men jag hade helt missat allt annat som kan hända /händer med underlivet.
TS: det är ju ännu så kort efter förlossningen så mycket kan hända. Jag hade liknande men det har med tiden blivit mycket bättre! (inte helt bra men min tjej är runt året så jag är fortfarande hoppfull och kniper järnet.)