CrazyChristina skrev 2012-06-05 09:24:26 följande:
Hur kan du säga så? Finns de någon undersökning som visar de?
För de som jag vet fått hemifrån som jag känner är dom som festat minst och dessutom inte blivit för fulla.
Vi kan ju inte dra en slutsats på grunden av våra egna erfarenheter. Exempel, jag fick hemma och jag drack inte mer för det. Samtidigt som någon kan säga att jag fick och jag drack mycket. Det finns ju faktiskt forskning på att barn som får alkohol i hemmet dricker även mer utanför, peace!
lovegivespower skrev 2012-06-05 09:34:57 följande:
Vi kan ju inte dra en slutsats på grunden av våra egna erfarenheter. Exempel, jag fick hemma och jag drack inte mer för det. Samtidigt som någon kan säga att jag fick och jag drack mycket.
Instämmer till fullo... Självklart är det synen på och förhållandet till alkohol som avgör...
Det är ju även det som visats i forskningen angående detta. Om exempel föräldrarna ger barnet alkohol så ligger det också en acceptans i själva drickandet. Jag vet folk som fått och inte fått hemma och jag vet hur det deras vanor sett ut. Men forskningen visar i alla fall att det är så. Sen om dom har forskat fel på något sett kan ju man diskutera. Jag tror dock att forskningen stämmer med verkligheten.