• Etta01

Gravid och ingen ork för bonus

Lovely f; vad jobbigt att höra. Hos oss är situationen den att min sambo har två tonåstjejer sedan tidigare varav den ena har en lättare utvecklingsstörning. jag är nu gravid med vårt första gemensamma barn, i v 31, och har mått illa och varit sjukskriven hela graviditeten.

Jag tycker att det är rätt jobbigt att hantera tonåringarna även i vanliga fall, men nu har jag absolut ingen energi till det. Det har gått så långt att jag helst inte vill att de kommer hit (de är här varannan helg), vilket jag naturligtvis inte kan kräva. Jag har pratat med psykolog på mödravården, och hon tycker att jag ska sänka mina krav på mej själv som bonusförälder, det är helt ok att de inte är här t ex hela helgen, eller att jag stcker iväg och hittar på något annat (vilket inte är så lätt när jag mår illa hela tiden).

Känner mej som en fånge i mitt eget hem ibland, och nu har situationen eskalerat till att den ena skolkar, tjuvåker till huvudstaden 1½ timme bort med tåget osv. Till saken hör att sambons och hans ex relation inte alls fungerar, och hon har en del psykiska problem, vilket gör att det här håller på äter upp mej! Jag vet inte hur det ska bli när bebisen kommer heller, energin lär knappast öka, trots att illamåendet ger med sig.

Någon som har några kloka råd???
    http://ettannathornavvarlden.blogspot.se/2012/09/tonarsforaldrar-hjalp.html

Svar på tråden Gravid och ingen ork för bonus