kramin skrev 2012-06-06 16:02:14 följande:
Frågan är väl snarare "vem vill bara ha vaginal penetration som en del av sexet ca en vecka per månad?" Och då är ett av svaren människor som tycker att andra sorters sex kan vara lika tillfredsställande.
Jag tycker att oralsex är mer tillfredställande än vaginal penetration. Men jag skulle ändå inte vilja vara utan det (när jag ju har en partner med penis) större delen av tiden, eller behöva räkna dagar. Det skulle vara att ta bort en färg från paletten, även om ens favoritfärg är en annan.
Anonym skrev 2012-06-06 18:17:04 följande:
Jag vill bara ha det. Varför är det konstigt med det?
Sexlust är iaf för mig något väldigt spontant, samtidigt som den är ständigt närvarande. Att kunna sätta in "nu ska vi ha sex" i kalendern, det liksom övergår mitt förstånd. Jag skulle förstå om man använde kondom vid samlag
annars, men unnade sig att vara utan när man är som säkrast, men skulle jag vara i ett förhållande där jag inte blev ordentligt knullade åtminstone en gång i veckan normalt, så skulle jag tycka det var fruktansvärt tråkigt. När jag inte gick på p-piller var jag dessutom just enormt kåt under (vad jag antar var) ägglossning, och hade nog knappast haft kvar tillräckligt många hjärnceller för att räkna dagar då. Sen är väl inte alla som jag, men jag undrar verkligen hur det skulle vara att inte vara kåt nästan jämt.
Jag har förståelse för dem som är skeptiska till hormonella preventivmedel (även om det fungerat utmärkt för mig), men vad är problemet med kondom? Pessar?
Iofs har ju TS sagt att en graviditet inte skulle vara en katastrof för henne. OK. Men för vissa känns det väldigt viktigt att undvika en graviditet. Rubriken är dessutom missvisande, även om man tittar på siffrorna hon anger, men det har andra redan tagit upp.