• Furienna

Ni som blivit väldigt mobbade? Hur mår ni idag?

En tonåring som blivit mobbad skrev 2016-06-04 00:15:11 följande:

Jag blev mobbad ända från 6-års upp till halva femman. Det var p.g.a en ganska ovanlig anledning nämligen att jag är väldigt lillgammal, är jättelångsam och har dessutom den sämsta motoriken man kan ha. Det var allt från slag och sparkar till utfrysning, ryktesspridning, elaka kommentarer, anklagelser som inte var sanna och många lärare tyckte förstås också att jag hade gjort fel samt skitsnack. Idag har jag dålig självkänsla, tror att jag gör fel hela tiden, tror att andra snackar skit om mig hela tiden och har sömnstörningar. Det är också så att det känns som att det sitter en sten i hjärtat på mig. Jag har försökt få mina föräldrar att flytta eftersom jag inte klarar av minnena från den tiden men mamma blir bara arg. Jag har försökt få mina föräldrar att förstå det jag bär på men de verkar inte förstå eftersom de verkar tycka att jag ska gå vidare men jag kan inte men (men mamma säger att hon förstår), Vad ska jag göra för att bli lycklig och bli den person jag var innan igen?

Då kommer jag med en följdfråga: Hur gammal är du nu? Om du går på högstadiet, så kan du söka en gymnasieutbildning i en annan stad. Och går du på gymnasiet, så kan du flytta efter studenten. Dessutom kan du gå till en kurator eller psykolog.
  • Furienna

Jag har kommit över det, och det är jag väldigt glad för. De hade ingen rätt att förpesta mitt liv då för länge sedan, och de ska verkligen inte få fortsätta göra det nu. 

• Furienna
    Anonym (Emma) skrev 2016-06-13 17:52:41 följande:

Jag mår fortfarande väldigt dåligt. Jag är rädd för allt och alla. Jag är nu vuxen med egen familj, men är alltid osäker i typ alla sammanhang. Jag hatar att hämta dottern på skolan, jag är rädd att barnen där ska gå på mig...

Så ska du inte behöva ha det. Har du sökt hjälp för det här?
  • Furienna
    Anonym (Emma) skrev 2016-06-23 19:47:17 följande:
    Har gått hos psykologer hela mitt liv...
    Tar du några mediciner?
  • Furienna
    Anonym (Emma) skrev 2016-06-24 20:14:32 följande:
    Har ätit antidepp i perioder, men är ju egentligen inte deprimerad så..
    Hmm... Ja, nu ser jag att du snarare har social fobi än depression. Men även det borde bli bättre efter flera år av terapi. Men det är ju inte så att psykologer kan hjälpa alla, tyvärr... Rynkar på näsan
Svar på tråden Ni som blivit väldigt mobbade? Hur mår ni idag?