Ni som blivit väldigt mobbade? Hur mår ni idag?
Tack för ditt starka inlägg.
Jag är även jag ett mobbingoffer. Jag gick igenom hela mina 9 skolår där jag tampades med verbal mobbing. Det gick inte en dag i högstadiet där jag kunde komma t skolan utan att mitt skåp var nerklottrat eller insparkat. Ingen av lärarna ville se. De blundade.
När mobbingtiden var över kom jag t en ny gymnasieskola där jag inte blev mobbad utan tvärt om. Jag fick vara med på fester osv. Problemet var att jag hade så låg självkänsla att jag lät mig utnyttjas o jag hoppade från den ena killen till den andra.
Jag drack o söp mig ofta full osv.....Fick kontakta psyk vid olika tillfällen men blev aldrig inlagd o har aldrig behövt ta några mediciner.
Hur mår jag idag. Idag är jag gift o har två barn. Men i min själ finns många djupa sår. Jag är livrädd för att mina barn ska behöva gå igenom samma sak.
jag vet alltför väl vad mobbing kan göra med en annan människa.
Jag är vaksam på signaler, kanske alltför vaksam smärtsamt vaksam om min dotter skulle ge signaler av att något inte skulle vara bra.
Men då ska vi kämpa tillsammans!!!!!
Det är inte vi mobboffer som ska sitta på psyk för det ni gör mot oss det är ni som mobbar!!!!!!