• majbebbe

Någon/några i skaraborg som väntar barn 2013?

Lever den här tråden?
    Jag väntar nr 2 i slutet av januari 2013 och bor i skaraborg.

• majbebbe
    Filifjonkan03 skrev 2012-09-03 17:15:26 följande:
    Nej verkar rätt död
    Jag är tyvärr inte i barnvänteriet längre då jag fick ett MA bekräftat för tre veckor sedan.
    jupp fel år att vänta barn tydligen
    Usch vad tråkigt för dig med MA, *styrkekram*
    Jag hade X förra året och är nu tacksam över att jag lyckats bli gravid igen.
  • majbebbe
    Filifjonkan03 skrev 2012-09-03 21:38:27 följande:
    Ja, fast vår barnmorska sa att det var många som skulle ha smått runt den tid då vi var beräknade till. Fast kanske inte så många som är FL-användare Åh beklagar X:et. Hur lång tid tog det för er att lyckats igen? Jag hoppas att vi snart är på gång igen!

Jag fick plus nästan exakt ett år efter x-et. Det var ett långt år men kroppen behövde nog det för att återhämta sig efter operation och borttagen äggledare. Hur är det med ma sköter kroppen det själv? Och hur lång tid tog det innan ni fick plus med ma't?
  • majbebbe
    Filifjonkan03 skrev 2012-09-05 19:17:04 följande:
    Nej kroppen skötte det inte själv i mitt fall. Fick gå på två kurer med cytotec för att försöka stöta ut det men sen blev det ändå en skrapning. Fast det är säkert olika för alla. Det tog 3-4 månader innan vi fick plus första gången så jag hoppas att det inte tar längre tid nu... men får väl se hur kroppen vill ha det.

Okej då håller vi tummarna för att det inte tar längre tid än så. Jag hade så enkelt med min första och x-et kom helt oplanerat så det var lite extra segt nu när det tog lite längre tid. Men jag hade ju genomgått en stor operation samt förlorat en äl så förutsättningarna hade ju ändrats en del. Ditt ma borde ju inte ha gjort så stora förändringar så vi får hoppas att det går hyfsat snabbt.
  • majbebbe

Det låter ju bra. Här försöker jag att övertala mig själv om att det är mysigt med sparkar, men det går så där. Vilden där inne kunde få vara lite lugnare...

• majbebbe

Än så länge når den inte dit, men det kommer nog. Men jag ska vara glad att jag känner den så jag slipper oroa mig. Men jag förundras fortfarande över att man utsätter sig för detta frivilligt .

• majbebbe

Du har säkert känslan kvar ska du se. Jag brukar vara rätt ensam om att inte tycka att det är så mysigt. När beräknas du ha äl?

• majbebbe

Nej det klart. Funderade ju aldrig på det efter x-et då jag blev tillsagt att vänta två cykler innan jag börja försöka. Så då hade jag ju senaste mens att gå på...

• majbebbe

Skönt att inte behöva vänta. Du får väl testa någon gång nu emellan för att se om du kan få ett negativt test. Då vet du ju i alla fall att kommande tester inte visar rester. Så himla skönt med fredag. Nu är det snart helg. Ska bli skönt att få vila lite. Samt har kalas att se fram emot. Ska du göra något skoj i helgen?

• majbebbe

Är i v.22 nu enligt beräkning efter RUL.
    Det syns, och det tycker jag att det gjort ett tag,
    har inte kunnat haft mina vanliga byxor på jättelänge...
    Fast det beror nog lite på att det är nr2 också för med sonen syntes det inte tydligt förrän i typ v.24.

Ja du får passa på med både vin och sovmornar

Svar på tråden Någon/några i skaraborg som väntar barn 2013?