Inlägg från: Filifjonkan03 |Visa alla inlägg
  • Filifjonkan03

Någon/några i skaraborg som väntar barn 2013?

Tänkte precis starta en egen tråd i samma tema men så hittade jag din!
    Fick positivt besked i fredags! Vågade inte riktigt tro det men efter att vi idag tog ett digitaltest vågar jag faktiskt tro att det är sant. Så i februari 2013 hoppas vi att få en liten.

• Filifjonkan03

Tack! Enligt beräkningen här på FL är vi beräknade till 14e februari. Ja det är vårt första så jag känner mig totalt ovis. Hur gammal är din dotter?
    Hur gamla är ni?

Ja, jag inga bekanta som jag vet väntar barn just nu. Några som fått barn tidigare under året men de bor tyvärr inte i närheten.

• Filifjonkan03

Ja men precis! Är ju skönt att prata av sig lite Finns ju som tur är telefon. Har dock inte berättat för några än men jag tycker att det är svårt att hålla sig. Vi är båda 27. Jag fick pluss på min födelsedag så det var en fin present att få.

• Filifjonkan03

Jag har bara lite ömma bröst i sidorna och lite värk i magen... lite lite illamående men inget farligt än. Vilken vecka är du i nu? (orkar inte räkna)

Vi bor i Skara. Ni då?

• Filifjonkan03

Nej det kan inte höra till vanligheten

Ja absolut! Nu ska vi äta lite mat här men vi hörs mer här på tråden och hoppas på att fler hänger på! Må så gott!

• Filifjonkan03
    majbebbe skrev 2012-09-02 20:18:16 följande:
    Lever den här tråden?
    Jag väntar nr 2 i slutet av januari 2013 och bor i skaraborg.
    Nej verkar rätt död
    Jag är tyvärr inte i barnvänteriet längre då jag fick ett MA bekräftat för tre veckor sedan.
  • Filifjonkan03
    majbebbe skrev 2012-09-03 20:01:43 följande:
    jupp fel år att vänta barn tydligen
    Usch vad tråkigt för dig med MA, *styrkekram*
    Jag hade X förra året och är nu tacksam över att jag lyckats bli gravid igen.
    Ja, fast vår barnmorska sa att det var många som skulle ha smått runt den tid då vi var beräknade till. Fast kanske inte så många som är FL-användare

Åh beklagar X:et. Hur lång tid tog det för er att lyckats igen? Jag hoppas att vi snart är på gång igen!
  • Filifjonkan03
    majbebbe skrev 2012-09-04 07:02:42 följande:

Jag fick plus nästan exakt ett år efter x-et. Det var ett långt år men kroppen behövde nog det för att återhämta sig efter operation och borttagen äggledare. Hur är det med ma sköter kroppen det själv? Och hur lång tid tog det innan ni fick plus med ma't?
    Nej kroppen skötte det inte själv i mitt fall. Fick gå på två kurer med cytotec för att försöka stöta ut det men sen blev det ändå en skrapning. Fast det är säkert olika för alla.

Det tog 3-4 månader innan vi fick plus första gången så jag hoppas att det inte tar längre tid nu... men får väl se hur kroppen vill ha det.
  • Filifjonkan03

Hoppas att du har rätt! Av allt jag har hört förstår jag att man skall vara extra mottaglig nu... bara ägglossning och allt kommer igång. Men nu är ju liksom kroppen helt ren så det skall vara extra lätt för ägget att fastna.

• Filifjonkan03

Ja, du får försöka tänka att det är positivt! Jag önskar i dagsläget att jag hade känt sparkar.. hoppas att jag har kvar den känslan när det är dags också. Men ja, det är mycket vi utsätter oss för frivilligt!

• Filifjonkan03

Ja, jag frågade läkarna om detta. De menade på att vi egentligen bara behövde vänta på att blödningen skulle sluta så att det inte fanns risk för infektioner. Annars var direktiven om att vänta minst en mens egentligen bara för att det skulle vara lättare att räkna på det...

Vi tänker inte stressa men inte heller skydda oss så vi får väl se vad som händer. Har jag inte fått någon mens om typ 4 veckor kanske man får testa sig ändå. Men det kan ju också finnas hcg kvar i kroppen ett tag så det kan ju bli lite missvisande resultat på testet.

• Filifjonkan03

Ja, jag kanske ska beställa ett gäng stickor igen.

Himla skönt med helg ja! Längtar efter att verkligen få sova ut. Var på konferens i veckan och är fortfarande trött efter det. Sen blir det rätt lugn helg då sambon jobbar. Jag ska småpyssla hemma med lite tvätt och plock. Ska ägna några timmar till jobb också (är lärare så jag har ju lite arbetstid hemma också). Kul med kalas! Här ska jag fira att det är helg med ett nytt vin jag inte testat tidigare. Är bäst att passa på nu.

Vilken vecka är du i nu? Syns det tydligt på dig nu?

Svar på tråden Någon/några i skaraborg som väntar barn 2013?