• baobab

hur menar ni med förlora sin ungdom?

JECJ skrev 2012-05-31 17:25:54 följande:
    Att vara ung betyder att man får lov att göra misstag. I tonåren så utvecklas hjärnan otroligt mkt, den är inte färdig utvecklad . Som tonåring så kan man bli förälskad i den ganska korkade killen, man kan ta riktigt dåliga beslut och man håller på att hitta sig själv.

Att få vara ung kanske innebär att få hitta sig själv, utbilda sig, få ett välbetalt jobb, hitta den riktiga drömmannen och skapa sitt drömliv :)

Jag är väldigt glad över att jag inte är samma person idag som jag var när jag var 17år.

Att ha samma drömmar och åsikter när man är 30 som när man var tonåring kan jag se som ett misslyckande. Har man tur så blir man visare med åren :)

Jag är glad över att jag inte fick barn som ung. Jag har fått prova på skitjobb och dåliga förhållanden, men tack vare att jag inte blev gravid så sitter jag inte fast där idag.

Den dagen jag blir gravid så behöver jag inte vända på kronorna. jag kan skicka med mitt barn frukt och solkräm till dagis utan att behöva gnälla om det på FL. Men det viktigaste för mig är att jag kan ge mitt barn en riktigt trygg och närvarande pappa :)
Svar på tråden hur menar ni med förlora sin ungdom?