Inlägg från: Tuffen |Visa alla inlägg
  • Tuffen

Har ni "skolat in" i förskoleklass?

pigglet skrev 2012-05-31 19:54:26 följande:
    Nja, första dagen är väl oftast föräldrarna med. Sedan är det tänkt att barnen ska "klara sig själva". Det är i alla fall den erfarenhet jag har (är förskollärare).
    På barnens skola har de tom bett föräldrarna att INTE hälsa på de första veckorna, den tiden vill de ha lugn och ro i klassen och få jobba ihop gruppen. Efter det är man väldigt välkommen. 
    Fast det skulle jag aldrig acceptera. Jag är där om min son behöver mig. Att de vill arbeta ihop gruppen är irrelevant. Min sons trygghet är ofantligt viktig för mig. 
  • Tuffen
    glassen skrev 2012-08-02 22:26:12 följande:
    Min son ska också börja förskoleklass i höst. Vi har fått info att man som förälder bara får vara med de första 30 min första dagen och sedan vill fröken ha barnen för sig själv.
    Men jag ska skola in sonen på fritids veckan innan och då vara med honom, så då har han ju lärt känna sina klasskompisar lite innan i alla fall.  
    Jag fattar inte att ni accepterar sådant. Vadå inte får vara med mer än första dagen? Jag är på skolan så länge mitt barn behöver mig, och det får skolan bara acceptera. Vad ska de göra? Kasta ut en förälder? Knappast! 
  • Tuffen
    Pyl skrev 2012-08-08 03:20:41 följande:

Du kanske ska ta och acceptera skolan istället?
    Mitt barns väl är ändå viktigast. Behöver han mig är jag där. Det är en självklarhet. 
Svar på tråden Har ni "skolat in" i förskoleklass?