min 6 månaders har jag haft kvällsrutin sen hon var 4-5 månader..jag önskar att hon kan somna själv ganska direkt när jag lägger ner henne i hennes säng, men det är långt ifrån det målet, astän det går ändå bättre och bättre.
Hon sov med mig tills hon var 5 månader drygt, innan dess vägrade hon ligga i spjälsängen. Jag gav upp jobbet med att lägga henne där, men vid 5 månader tänkte jag att jag testar väl igen då. Fungerar hur bra som helst!
jag tror faktist att man inte ska ha så brottom, låt du amma din bebis till sömns men jag har gjort så att jag tänker kig ta ett litet steg i taget även om det kpmmer ta tid, det får de göra för mig. jag vill inte ha mitt barn gråtande till sömns varje natt och inte ta till nå 5 minuters metod heller.
Våran kvällsrutin är att varje kväll så gott det går samma tid, ta ett bad. hon badar med olja och har aldrig behövs smörja in henne med något, "borsta tänder", ta på pyjamas. i rummet där sängen är drar jag ner rullgardinen så det blir mörkt och ammar henne. ibörjan är hon bökig och lite svår att slappna av. jag kan sjunga när trollmor har kagt sina 11 små troll, då kan hon lugna ner sig lite, annars är jag tyst så hon ska förstå att det ska va lungt när man ska sova. Hon somnar lätt och lägger henne i sin säng, helst ska hon inte somna helt, utan så hon är väldigt på gränsen till att somna.
sedan sover hon hela natten från ca 8 på kvällen till 7 på morgonen, kan vakna till vid 03 och vill ha lite käk.
det har hänt att jag kunnat lägga henne när hon har varit vaken men trött och hon har kunnat somna utan bök och protester. så vi kör på detta och hoppas på att det kommer gå ännu smidigare.