Inlägg från: himmelsdiamant |Visa alla inlägg
  • himmelsdiamant

Vad har ni för sovrutiner?

Vi hade inga rutiner alls på kvällen (inga bestämda liksom) när Evelynn var 0-6 månader, men strax innan hon fyllde 6 månader så började jag införa nattningsrutiner; runt 18-18.30 så badar vi henne, sen blöja & pyjamas på skötbordet, sedan välling i vår säng och när hon druckit vällingen och blivit lugn, nästintill somnat vilket nu tar ca 10 min, så lägger vi över henne i hennes spjälsäng och hon somnar där och sover hela natten. 
    När jag började med nattningsrutinerna så sov hon fortfarande i selen på sambon de första 2-3 timmarna, så då fick hon välling o sen satte sambon henne i bärselen o hon somnade. sen efter nån vecka började vi med att lägga henne i vår säng efter hon somnat in sig i selen i ca 1-1,5 timme, o då vaknade hon till så jag ammade henne en kvart typ sen kunde jag smyga ut från rummet och hon sov vidare. 
    Nu i måndags så började vi öva att lära henne sova i egen säng, spjälsängen, det gick långt över förväntan och har nu hela veckan sovit från att hon somnat (ca 19.00) fram till 05-06 på morgonen, utan uppvak.    

Svar på tråden Vad har ni för sovrutiner?