Inlägg från: Anonym (håller med) |Visa alla inlägg
  • Anonym (håller med)

Familjerätten, i hans eller min kommun?

Anonym (:() skrev 2013-10-10 13:57:59 följande:
    Du behöver inte vara så förbannat dryg. Vad jag menar är att de fyller ingen funktion i utredningar som har med separerade föräldrar att göra, de sitter bara helt tafatta och suckar uppgivet utan att tillföra något.
    Familjerätten får gärna hålla sig till att hjälpa familjer i adoptionsärenden eller faderskapsutredningar mm. Också att upprätta avtal där båda parterna är överens.
    Men att sitta och leka kuratorer i infekterade tvister är inget dom ska ägna sig åt, där fyller de INGEN funktion alls.
    Jag håller helt med. Min man och hans ex har ett umgängesavtal som han är nöjd med. Hon är inte nöjd med något alls så hon kallar till samtal titt som tätt och min man bor nu knappa 2 tim från orten som barnet och mamman bor på så han måste ta ledigt från jobbet. 

Sist blev min man förbannad och sa att han inte tänker sitta på fler meningslösa samtal som inte leder någonvart. Om han vill ändra umgänget så hör han av sig till mamman först, tycker hon hans förslag är skit så kan de träffas hos famrätten igen för att diskutera saken. Han är nöjd som det är och kommer inte ändra på det.  
Svar på tråden Familjerätten, i hans eller min kommun?