• diamantina

Familjerätten, i hans eller min kommun?

Han kommer kanske vägra gå dit i vilket fall som helst men vilken kommun bör jag vända mig till? Det är jag som har flyttat. Men jag skulle vilja slippa att ständigt lägga tid på att åka till min gamla hemkommun. Ja åker så ofttbart mycket dit i alla fall. Det är 4 mil. Kan han vägra komma oavsett vilken ort det blir? Jag misstänker att det kommer bli rätt många besök för oss!

• Svar på tråden Familjerätten, i hans eller min kommun?
  • diamantina

Det är inte lätt för någon när det gått så här illa med samarbetet. Men jag tänkte bara slippa åka bil om jag inte måste. Jag har valt att skutsa dem till skolan varannan vecka. De bor vv, och de är skrivna hos honom. Jag förstår att det är mitt eget bekymmer att jag bytte kommun. Jag är faktiskt på väg tillbaka pga avståndet till barnens skola. Men det tar tid att hitta ett lämpligt boende.

• diamantina

Tack alla, jag har nu ringt en person i deras kommun. Hoppas på det bästa nu då.

• diamantina

Nu ett år senare kan man konstatera att familjerätten var en tandlös instans ända tills tingsrätten fick ta hand om det. Har nu en långdragen vårdnadstvist pga exets bristande samarbetsvilja! Men nu blir han väl tvingad till det.{#emotions_dlg.djavulsk}

Svar på tråden Familjerätten, i hans eller min kommun?