Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Blöjeksem !!

Är väldigt trött på att aldrig hitta den där perfekta blöjorna så sonen på 1½år inte får Blöjeksem Rynkar på näsan
    Sen han föddes har han haft blöjeksem och vi har testat pamers libero och alla dessa ''billiga'' blöjorna.
    Har varit hos läkaren med honom då han fick röd rumpa och röda pungkulor och sår över hela rumpan och punkulor och blöd och han skriker och gråter och jag bara gråter av att han har så ONT !!
    Har fått salva till honom det hjälper men sen kommer skitet tillbaks.
    Blir tokig !!
    Har testat med våtservetter och skumgummi och vatten ja allt.
    Nu har han ett par igen få se om dom hjälper.
    Vi har också tygblöjor till honom men dom är ju äkliga då allt blir vått och ja bajset uha. 

Någon annan med dessa problem ?        

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Blöjeksem !!
  • 3 barns mamma84

Får man tag på dessa salvor i danmark ?
    Vi byter ofta men jag anser att om han inte e ''jätte'' kissnödig så har vi den kvar ett tag till men så fort bajs kommer så byter jag på honom.
    Men jag blir bara så tokig och han hatar salva på rumpan då skriker han av panik
    Babypuder har vi också som vi ger honom och ibland potatismjöl   

• 3 barns mamma84

Tack ska ni ha.
    Så jag ska bara byta oftare och låta honom gå utan ett tag och salva in rumpan.
    Men är det blöjan eller servetterna som ger detta skitet ?
    Ska beställa in några salvor och sen när vi kommer till sverige ska jag passa på att ta mig till apoteket och köpa hem något bra till rumpan .
    Salvorna här är inte det samma tydligen.    

• 3 barns mamma84
    Flickan och kråkan skrev 2012-05-27 07:53:13 följande:
    Problemet med blöjeksem är ju att det oftast inte handlar om kiss och bajs. Min yngsta hade blöjeksem och det berodde ju på att han var känslig mot ämnen i blöjorna. Han hade inte alls samma problem, men vi fick periodvis använda mild kortison. Sedan har det ju så klart betydelse om det är eksem eller svamp eller bådeoch.
    Han har blöjexem och svap nu feber på 39,4
Svar på tråden Blöjeksem !!