• mbvall

Diastasis recti - operation

Hej!

Någon som har opererat diastasis recti/delad magmuskulatur via landstinget? Jag har fått operationstid, om en vecka i Norrbotten. Jag undrar om ni blev nöjda med resultatet och vilken operationsmetod som använts. Har det hållit och har ni kunnat röra er som tidigare efter läkning? Min operation ska göras genom att öppna vid kejsarsnittsärret och sedan sy ihop musklerna samt fästa dem i ett nät. Delningen är ganska bred, ca 4 fingrar hela vägen. Någon som gjort operationen privat?

• Svar på tråden Diastasis recti - operation
  • mbvall

Hej!
    Tack för att du svarade. Det var intressant och läsa din blog, tur att din operation gick bra och att du är nöjd. Det såg jättefint ut på bilderna! Du verkar ha en positiv inställning till livet också = ) . Känns lite bättre nu inför min operation. Får förbereda mej på smärtan men jag tänker att det är ju en kort tid ändå att stå ut. Jag hoppas att kirurgen som ska operera mej är duktig.

• mbvall

Hej!

Operationen gick bra, det är nu 5 dagar sedan och det känns rätt ok. Jag är inte uppe så länge åt gången, men tills idag har jag märkt en klar förbättring. Har gått kort promenad och sitter ju vid datorn nuGlad .Det är så skönt att det är gjort!  Ska bli intressant att se hur det ser ut sedan när gördel och plåster tas bort.

Svar på tråden Diastasis recti - operation