• mbvall

Diastasis recti - operation

Hej!

Någon som har opererat diastasis recti/delad magmuskulatur via landstinget? Jag har fått operationstid, om en vecka i Norrbotten. Jag undrar om ni blev nöjda med resultatet och vilken operationsmetod som använts. Har det hållit och har ni kunnat röra er som tidigare efter läkning? Min operation ska göras genom att öppna vid kejsarsnittsärret och sedan sy ihop musklerna samt fästa dem i ett nät. Delningen är ganska bred, ca 4 fingrar hela vägen. Någon som gjort operationen privat?

• Svar på tråden Diastasis recti - operation
  • Beckah82

Jag har inte uppdaterat där sedan strax efter operationen, men faktum är att det egentligen hände mest den första månaden/2 månaderna och sen dess har det inte varit någon skillnad. Jag kunde stå rak i ryggen redan efter en vecka tex. så det var inga problem med det ens.

Ärret ser ut ungefär likadant nu som på sista bilderna där i bloggen, inga jätteförändringar. jag märker ingenting av att jag är opererad och har kunnat leva precis som vanligt sen ganska snabbt efter operationen.

Första dagarna var dock helt fruktansvärda! 

♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
  • mbvall

Hej!
    Tack för att du svarade. Det var intressant och läsa din blog, tur att din operation gick bra och att du är nöjd. Det såg jättefint ut på bilderna! Du verkar ha en positiv inställning till livet också = ) . Känns lite bättre nu inför min operation. Får förbereda mej på smärtan men jag tänker att det är ju en kort tid ändå att stå ut. Jag hoppas att kirurgen som ska operera mej är duktig.

• Beckah82
    mbvall skrev 2012-05-27 22:24:35 följande:
    Hej!
    Tack för att du svarade. Det var intressant och läsa din blog, tur att din operation gick bra och att du är nöjd. Det såg jättefint ut på bilderna! Du verkar ha en positiv inställning till livet också = ) . Känns lite bättre nu inför min operation. Får förbereda mej på smärtan men jag tänker att det är ju en kort tid ändå att stå ut. Jag hoppas att kirurgen som ska operera mej är duktig.
    Tack {#emotions_dlg.flower}

Ja, det onda är en mycket, mycket kort tid och du får påminna dig själv om det när du är mitt i det, dvs OM du har det lika jobbigt med smärtan efteråt som jag hade, det behöver ju inte alls bli så.

Jag önskar dig all lycka till Det kommer gå strålande! 
  • mbvall

Hej!

Operationen gick bra, det är nu 5 dagar sedan och det känns rätt ok. Jag är inte uppe så länge åt gången, men tills idag har jag märkt en klar förbättring. Har gått kort promenad och sitter ju vid datorn nuGlad .Det är så skönt att det är gjort!  Ska bli intressant att se hur det ser ut sedan när gördel och plåster tas bort.

• Beckah82
    mbvall skrev 2012-06-03 14:50:54 följande:
    Hej!

Operationen gick bra, det är nu 5 dagar sedan och det känns rätt ok. Jag är inte uppe så länge åt gången, men tills idag har jag märkt en klar förbättring. Har gått kort promenad och sitter ju vid datorn nuGlad .Det är så skönt att det är gjort!  Ska bli intressant att se hur det ser ut sedan när gördel och plåster tas bort.
    Härligt att höra
Svar på tråden Diastasis recti - operation