Inlägg från: stockholmare |Visa alla inlägg
  • stockholmare

Varför skaffar man så många barn???

Har en granne med 6 barn och ett på väg igen. Det är ca 1,5 år mellan barnen och varje gång jag ser henne undrar jag varför. Båda föräldrarna är arbetslösa och de bor i en 3:a som de gjort till en 4:a med hjälp av en bokhylla, och i den hörnan bor 2 av barnen. Det går väl säkert bra när de är små, men var ska barnen få lugn och ro när de blir äldre. Undrar hur man löser allt med fritidsaktiviteter, hämtningar,lämningar, läxhjälp mm. Det måste ju ta hela dagen.

Finns det någon här med många barn som vill berätta varför just ni skaffade många barn. 

• Svar på tråden Varför skaffar man så många barn???
  • stockholmare

Själv tycker jag inte att äldre syskon ska behöva ta ansvar för sina yngre syskon. Umgås de ska det vara för att de vill. Jag funderar  framförallt hur man löser fritidsaktiviteter. Har själv en son som spelar hockey och det tar ganska mycket tid. Men tänk om kalle ska på hockey, pelle på fotboll, lisa på dans, och sara på ridskola en tisdag. Hur fan löser man det?

• stockholmare

Så vad är egentiligen positivt??

Föräldrarna hinner inte med, det blir trångt ( om man inte har jättekåk då) Det går knappt att åka på semester för 2 extrasängar brukar ju vara max, man kan inte ha vanlig bil. Ett besök på grönan kostar typ 5000!!
    Är det ingen som har något konkret positivt??   

• stockholmare

Madame Mom, det låter som ni har det jättebra! Som ni har valt att skaffa barn av rätt anledning, och även tänkt till innan och sett till att det funkar. Jag ser ju bara grannfamiljen som inte verkarha någon plan alls. 7 barn och 2 vuxna på 79 m2, och en helt vanlig kombi så att de aldrig kan åka någonstans tillsammans. Eftersom de heller inte jobbar kan jag inte låta bli att tänka att de gör det för flerbarnstillägget. Elak? Jag vet!

Svar på tråden Varför skaffar man så många barn???