Inlägg från: Ungmammafjorton |Visa alla inlägg
  • Ungmammafjorton

14år&gravid

Ely skrev 2012-05-22 23:14:07 följande:
    jag blir ärligt lite leds på småtjejer som ska grupera sig som "unga mammor" och skrika " vi är inte sämre än en mamma på 30"
    Sen alla dessa bloggar där bloggadressen är något i stil med " mammaSandra97"
    liksom, who cares ?
    Mamma som mamma.

jag har även svårt att förstå, en 14 åring är inte långt i mognaden, hur kan man ta hand om ett barn med allt som behövs ?
    Jag gillade själv barn när jag var i den ålder o ville bli stor o få barn, men jag skulle aldrig kunna vara mamma i den åldern.
    Nej jag var inte begåvningshandikappad eller efterbliven, jag har alltid varit "lillgammal"och folk sa redan när jag var 12 att jag var mognare än min syrra som var 19.

Sen allt "jag försörjer mig själv, mina föräldrar betalar inget  fast jag bor hemma"
    Nehe. dina föräldrar betalar hyra, mat, el, vatten, försäkringar, telefoni, internet osv som du nyttjar, mm, men det är väl inget

Jag har ett mobilt bredband som jag betalar själv, min telefonräkning betalar jag också själv. Vi har ingen hemtele. 
    ungmammafjorton.blogg.se , 14år&mamma <3
  • Ungmammafjorton
    Marcz skrev 2012-05-22 23:23:38 följande:
    men hyran betalar din mamma , idiot jävel
    Och det hade hon gjort även om jag inte haft Z elelrhur? Hade jag inte haft barn hade du inte brytt dig. Så vem är idiot egentligen?
  • Ungmammafjorton

Men tror jag att allt är gratis eller?! :S

• Ungmammafjorton
    Sanna Ryan skrev 2012-05-23 00:04:45 följande:
    Ja, du skaffar barn tidigt och lever på dina föräldrar. Vad fan är det för fel på dig snorunge?
    Ja och du är 17  med två småbarn. Är du bättre då?
    Det enda min mamma betalar är MIN mat och tak över huvudet för mig och Z. Mobilräkning, bredband, blöjor, nappar, gröt, ersättning, nappflaskor, kläder, vagn, säng, skötbord, babysitter, babygym och massa mer har JAG betalat SJÄLV.

Det enda min mamma köpt är PRESENTER vilket de flesta mor-föräldrar brukar ge.  
  • Ungmammafjorton

Säger hon som har två barn.. 

• Ungmammafjorton
    Sanna Ryan skrev 2012-05-23 00:13:16 följande:
    jag är inte sjutton jag är 23 ! du vet ingen ting om mig vi har aldrig ens pratat ju!!
    Troll? Du har tidigare i tråden skrivit att du är 17
  • Ungmammafjorton
    mikipiki skrev 2012-05-23 00:16:45 följande:
    Är det förövrigt bara jag som får kränkade meddelanden i inboxen av henne?
    Näe jag har inte fått något. 
  • Ungmammafjorton

Nu däremot fick jag ett pm av henne, "hoppas din dotter ruttna" -.- mogen tjej! eller vad de nu va.. 

• Ungmammafjorton

Hm, min mamma var 21 när hon fick min storebror så hon är 49 nu och var 36 när hon fick mig. Ung förälder ja kanske men med mig var hon "gammal", kunde inte haft en bättre mamma så att unga skulle vara bättre än äldre är ju bara bullshit :)

Någon undrade hur gammal Z pappa är, han är 17 och blir 18.  

• Ungmammafjorton
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-05-23 12:29:10 följande:
    Kommer min dotter hem och säger att hon är gravid när hon är nyss fyllda 14 har jag misslyckats kapitalt som förälder.

Vadå livsval? I den åldern är man inte mogen att ta den sortens beslut. 
    Så du menar att min mamma misslyckats? På vilket sätt?
  • Ungmammafjorton
    sessan 3 skrev 2012-05-23 13:45:41 följande:
    hej.

vill börja med att säga till dig att skita i alla kränkande inlägg du får.

mognad sitter i huvudet inte på ett papper som talar om hur gammal man är.

och var man bor kan folk ta och skita i. skulle din mamma slängt ut er? vad hade hon varit för mamma/mormor då?

det är en win/win situation.

du får förhoppningsvis lite avlastning ( vilket alla mammor behöver, oavsett ålder) och z och z's mormor får en nära realation. man kommer oxå ofta sin egen mamma väldigt nära när man får barn. 

jag ser då inga nackdelar med att bo som du gör. och en mormor köper väl alltid en väldig massa saker till sitt första barnbarn. ( efter ekonomi alltså)   

att man alltid ska bli nerklankad här på FL. SKÄRPNING FÖR FAN!

Z har tak över huvudet, får mat och en nära realation till både mamma och mormor. och pappan finns med i bilden. inte fan stannar man ihop för man är mellan 20-55 år.

jag hoppas du hittar fler vänner som du efterlyste. 

JAG önskar er all lycka i livet!     

Tack så mkt :)
  • Ungmammafjorton

VARFÖR skulle jag vara en SÄMRE mamma eller mindre lämplig för att jag är ensamstående? Är en mamma ensamstående är hon dålig, är en pappa ensamstående så är han sååå stark. En som blev pappa när han är under 18 är också stark. VARFÖR ska alltid mammorna få skit? :s

Va glad att jag har möjligheten att få bo hos min mamma så jag slipper använda mig utav soc o "ta" ERA skattepengar, för guud va hemskt det hade varit.

Att vara/bli en bra mamma hänger inte på om man är 15, 20, 25, 30, 35 osv osv osv. Och skulle ni nu mot all förmodan känna att det spelar ta mig fan visst roll så kan ni ta o hålla det för er själva. Jag är inte särskilt intresserad av att höra er åsikt kring om ni tycker jag är dum i huvudet, inte kommer klara det här o är en olämplig mamma. Mitt val, och jag ångrar det inte nu och kommer inte ångra det sen. Låt mig få leva mitt liv med mitt val och MIN bebis ifred istället och bespara mig era dåliga kommentarer ni måste kläcka ur er för att era liv suger så jävla hårt -.-

• Ungmammafjorton
    Sarakechi skrev 2012-05-23 14:06:55 följande:
    Om du inte ville få reaktioner, varför postade du då här från början? Folk HAR åsikter..
    Så du menar att för att jag postar en tråd där jag söker efter folk som även dom fått barn i väldigt ung ålder så ska jag acceptera att bli spottad på? :S
  • Ungmammafjorton

Vad är det som är så hemskt med att jag bor hos min mamma? Hon är fortfarande försörjningsskyldig för mig och bara för att Z bor här så tillkommer det inga extra kostnader överhuvudtaget.

Hade de varit bättre att vi bodde på gatan? 

Svar på tråden 14år&gravid