Inlägg från: médaillon |Visa alla inlägg
  • médaillon

14år&gravid

Även om man är klok och förnuftig, så kan det hända även den bästa att man "råkar" bli gravid. Alla har inte hjärtat att ta bort ett barn, hur gärna man egentligen hade velat det trots omständigheter. Varför skulle det handla om att man då är en oansvarig person. Sjukt trångsynt om man tror det och har den åsikten.

• médaillon
    Cardiaca skrev 2012-05-23 10:08:56 följande:
    Helt utan att ge mig in och diskutera barn som får barn: nivån på samtalet här inne reflekterar ganska väl de inblandade åldrarna...
    ?

Man skulle ju önska det var så men tvärtom verkar det vara många äldre som kommit in och klagar. Det om något visar ju att ens ålder inte är synonym med mognad. Men det kanske var det du menade.
  • médaillon
    jniee skrev 2012-05-23 11:17:40 följande:
    Det är vid få tillfällen jag upprörts så mycket av  kommentarer i en tråd att jag orkat svara i den, men det här är ju inte klokt. Vuxna människor som fullkomligt spyr ut galla över en ung tjejs livsval, hon kallas omogen men det står ju helt klart vem eller vilka som är mindre begåvade här i tråden. 
    Utan tvekan!
  • médaillon
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-05-23 12:46:47 följande:
    Jag vet inte. Känner inte din mamma. Jag vet bara att jag som förälder hade känt mig extremt misslyckad om min 14-åriga dotter kommit hem gravid.
    Synd om din dotter då som har en förälder som känner sig så. Förstår inte heller varför det skulle vara ett misslyckande som förälder bara för barnet har sex när den är 14 år. Varför få det till att bli en sak som handlar om dig när det inte ens behöver göra det. Lite underligt.

Jag hade stöttat min dotter om hon hade velat behålla sitt barn. Det hade varit jobbigt och såklart inte den situationen man kanske hade sett framför sig, men det är ju som det är.
  • médaillon
    Ungmammafjorton skrev 2012-05-23 14:11:13 följande:
    Så du menar att för att jag postar en tråd där jag söker efter folk som även dom fått barn i väldigt ung ålder så ska jag acceptera att bli spottad på? :S
Svar på tråden 14år&gravid