Inlägg från: Carolajnen |Visa alla inlägg
  • Carolajnen

14år&gravid

Sanna Ryan skrev 2012-05-22 19:44:31 följande:
    Detta är så pinsamt...

Varför måste ni kategorisera er själv som "unga mammor" och hålla ihop?

Är det något slags tvångsbeteende eller försöker ni bli lyckliga/-re?

Frågar du alla som grupperar sig på FL den frågan?, tex 30+ som försöker?
  • Carolajnen
    Marcz skrev 2012-05-22 20:43:09 följande:
    nej ok kanske inte, men knulla då för fan inte utan medel !  om du blev med barn varje år i 10 år skulle du säkert behålla alla...

Bitter?
  • Carolajnen
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 20:57:43 följande:
    Carolajnen: Det beror på, att gruppera sig till en ålder så ja, då spelar det ingen roll om det är 15 år eller 35 år. Om det däremot är en grupp t.ex "vi äldre som försöker få barn" så handlar det imte om åldern. Då får man definiera sig själv om man vill det. Jag skulle klassas som ung mamma men det vill jag inte för jag ser mig själv inte som "ung mamma". Jag är bara en mamma som alla andra mammor... Och jag anser att åldern sitter i huvudet, inte på papper.

Blev mest nyfiken eftersom du verkade reagera så starkt på just unga föräldrar. Kan ändå förstå den här tjejen, antagligen för att hon får just dom här reaktionerna över att vara så pass ung. Och då borde hon ju få ha det utan att bli kallad pinsam eller hur?
  • Carolajnen
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 21:42:07 följande:
    MammaEmelie91: Det var bara en fråga, men med TS förklaring låter det väldigt sannolikt att det kommer sluta med soc eller försörja sig på föräldrarna. Vi skulle aldrig ha skaffat barn om vi inte hade råd...

Så alltså har du råd att ha det bra tack vare din sambo?
  • Carolajnen
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 22:00:47 följande:
    Carolajnen: Nej, jag skulle ha råd även utan sambon. Han betalar inte för mig.

Yeah right ;)
  • Carolajnen
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 22:04:24 följande:
    Haha vad är det som gör att du inte tror mig? Ska jag behöva skriva ut alla inkomster här i tråden? Känner du mig utanför familjeliv eller varför tror du att jag skulle leva på honom?

Helt ärligt bryr jag mig inte nämnvärt om dig, men det komiska är att när jag ställer samma fråga angående ekonomi som du gör till TS så blir det annat ljud i källan. Känner du TS utanför FL eller hur vet i att hon i framtiden kommer leva på soc?
  • Carolajnen
    Novaliesmamma skrev 2012-05-23 14:14:35 följande:
    Sarakeichki: För det första, kalla mig INTE för idiot! Du känner inte ens mig och du har ingen jävla rätt att kalla mig för det.

För det andra, jo visst kan det vara tufft att få barn utan en stabil grund, men efter mammaledigheten har hon all tid i världen för att studera och bli vad hon än vill bli!!!

Jag blev gravid strax efter studenten (hade aldrig arbetat i hela mitt liv) och jag har klarat mig FINT. Jag klarade mig på min fp på 4000 kr (eller vad det nu var) och med pappans hjälp!! Efter mammaledigheten pluggade jag upp mina betyg och jobbade samtidigt. Har nu höga betyg och kan söka till hur många högskoleutbildningar som helst, och jag har skött mitt jobb galant!

Så vad är det för FEL på ER?!?! VUXNA KVINNOR som klankar ner på en tjej på det viset. Ush!!!! Nu är barnet FÖTT. både TS och barnet förtjänar att få stöd, inte att bli trampade på! det är som att ni VILL att hon ska misslyckas.

USH VILKEN MÄNNISKOSYN NI HAR. Nu anmäler jag flera av er och sen avslutar jag mitt medlemskap från denna mobbningsidan. jag passar inte in här mer ER kärringar

• Carolajnen
    Tealhawk skrev 2012-05-23 14:23:52 följande:
    Alltid lika kul i såna här trådar. 99% av de som försvarar TS är själv "unga mammor" som gjort samma val som TS och bara inte står ut med att någon säger något elakt till dem.

Jag är 20 och står ändå på emotsidan för jag tycker det overall är korkat att skaffa barn innan man är myndig eller gått ut gymnasiet. Visst finns det undantag, men allt som oftast ÄR DET DUMT att skaffa barn innan man står på egna ben eller ens är sin egen förmyndare.

Woho! Jag är 1% :) fyller 24 väntar mitt första, högst planerade barn med min fästman. Är hantverkare så tjänar mer än många med högskoleutbildning. ;) det jag försvarar henne mot är den vuxenmobbningen som förekommit från och till i den här tråden. Många verkar även ha lässvårigheter, för hon efterlyste inte andras åsikt ang hennes val utan likasinnade som man kan bolla med. Högst normalt. Något annat jag även reagerar på är att trots att hennes dotter är född så är folk framme med pekfingret och trycker ner. Herregud vad vill ni att hon ska göra? Köra upp dottern dit hon kom ifrån och göra om göra rätt!?
  • Carolajnen
    Tealhawk skrev 2012-05-23 14:39:52 följande:
    Det är awesome att vara the 1%, men du min vän är det inte. du är 24 = inte ung förälder. Du är normalgammal för att få ditt första barn. Grattis! Jag är ung, men skulle aldrig stämpla mig som ung förälder då den termen är förkastlig. Är man 14 är man ett barn och borde inte ha barn.

Jo jag vet, skadan är skedd, men det finns fler än TS här inne som är ca 14 och drömmer om barn. Det behövs folk som spräcker bubblan för dem också samt att "unga föräldrar" har en dålig vana att skaffa fler barn tätt inpå ist för att göra hederliga medborgare av sig själva.

Men va? Du skrev att 99% är unga mammor, jag skrev att ja härligt då är jag 1% (vilket är den lilla del som inte är unga mammor) så vad jiddrar du om?
  • Carolajnen
    Twin Dad skrev 2012-05-23 14:39:17 följande:
    Jag är också en av de få) som är 1%. Var 22 när jag blev pappa till mina tvillingar i januari förra året.

Svar på tråden 14år&gravid