Inlägg från: Ladythewinter |Visa alla inlägg
  • Ladythewinter

14år&gravid

Jag har inte riktigt läst genom hela tråden. 14 är väääldigt ungt att skaffa barn, men nu har hon gjort det och klarar hon av detta är det en väldigt stark tjej. Tycker bara de är väldigt synd att det finns så  många människor som inte har något annat för sig än att klanka ner på andra. sopa framför eran egen dörr ist. 

Om hon nu behöver ta hjälp av soc senare i livet anser inte jag att de är fel.  soc finns där för människor som behöver hjälp och jag ser gärna att mina skattepengar går till för att hjälpa. inte trodde jag att det fanns så många giriga människor i världen. tråkigt..

livet kan förändras, likaväl om du är 14 eller 35, även en 35 kan behöva hjälp med olika saker. tex soc. är detta lika fel då?

TS ångrar inte sin lilla dotter, och med all rätt. jag skaffade också barn som ung men ångrar inte en sekund. för att om man ångrar att man skaffade barn och väntade innebär det att man ångrar sina barn. det tror jag inte en kärleksfull mamma eller pappa gör.  

sen är det ingen självklarhet att man som ung blir ensamstående,  (läste någonstans att bara för att man är ung mamma blir man själv) jag träffade min man när jag var 16, fick barn tre år senare, gifte mig när jag var 20, fick en till liten vid 21, har nu varit tillsammans med min man i 8 år. och vi älskar varandra mer för varje dag som går.

Lycka till TS med det underbara liv du kommer ha tillsammans med din dotter. och kämpa dig igenom all det jobbiga, (för det kommer bli jobbigt även om man är ung eller äldre) 
    tycker du verkar ha en bra syn på livet. och verkar betydligt mer mogen än vissa andra i denna tråd.

kram på dig och din dotter.. <3<3 

Svar på tråden 14år&gravid