• Ely

14år&gravid

jag blir ärligt lite leds på småtjejer som ska grupera sig som "unga mammor" och skrika " vi är inte sämre än en mamma på 30"
    Sen alla dessa bloggar där bloggadressen är något i stil med " mammaSandra97"
    liksom, who cares ?
    Mamma som mamma.

jag har även svårt att förstå, en 14 åring är inte långt i mognaden, hur kan man ta hand om ett barn med allt som behövs ?
    Jag gillade själv barn när jag var i den ålder o ville bli stor o få barn, men jag skulle aldrig kunna vara mamma i den åldern.
    Nej jag var inte begåvningshandikappad eller efterbliven, jag har alltid varit "lillgammal"och folk sa redan när jag var 12 att jag var mognare än min syrra som var 19.

Sen allt "jag försörjer mig själv, mina föräldrar betalar inget  fast jag bor hemma"
    Nehe. dina föräldrar betalar hyra, mat, el, vatten, försäkringar, telefoni, internet osv som du nyttjar, mm, men det är väl inget

• Ely
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:42:56 följande:
    Ni kanske ska lära er svenska! Glad
    Eller har ni varit för upptagen med att föda ungar att ni inte hunnit lära er det än?
    jag hade mvg i svenska från 8an till 3an på gymnasiet, nog kan jag misstolka för det
  • Ely

trodde också att jag var vuxen när jag var 17 o nästan 18, när man blir äldre så ser man tillbaka o inser att man är precis lika hormonfull och omogen som tidigare tonåren.

• Ely
    Sanna Ryan skrev 2012-05-23 00:04:45 följande:
    Ja, du skaffar barn tidigt och lever på dina föräldrar. Vad fan är det för fel på dig snorunge?
    föräldrarna betalar hyra,hennes mat, el, vatten osv, men det är deras skyldighet då hon är 15.
    varför så bitter ?
    blev du utkastad ? 
  • Ely
    Sanna Ryan skrev 2012-05-23 00:06:45 följande:
    Jag hatar unga föräldrar.... 
    du är själv en sådan, man är inte så vuxen för att man nästan är myndig
  • Ely
    Sanna Ryan skrev 2012-05-23 00:09:01 följande:
    Ja, fast det kanske hon skulle tänkt på innan hon skaffade en unge! TS föräldrar är bara försörjningsskyldiga för henne. Men istället ska ÄNNU mer skatt gå till att en ungjävel ska ha föräldrapenning och skit. Jävla idiotsamhälle vi lever i. Ni är lika blåsta allihop
    skatten går ju även till dina "ungjävlar"
  • Ely
    Sanna Ryan skrev 2012-05-23 00:09:20 följande:
    NEJ. Jag är fan ingen ung förälder JAG är VUXEN
    haha, du är 17.
    kom igen när du är 20+ o berätta hur vuxen du var som 17.

ja du är myndig som 18, men lilla vän, alla är inte vuxna vid den åldern, du är en av dom 
  • Ely
    Sanna Ryan skrev 2012-05-23 00:10:35 följande:
    HAHAHAHAHA du tror att livet går ut på att knulla och skaffa barn! Fan vad tragiskt
    hon har ett du har två, så du verkar tala om dig själv
  • Ely
    Sanna Ryan skrev 2012-05-23 00:13:16 följande:
    jag är inte sjutton jag är 23 ! du vet ingen ting om mig vi har aldrig ens pratat ju!!
    23 ?
    vad fick jag sjutton ifrån, antar att du fastnade någonstans vid 17 
  • Ely
    Sanna Ryan skrev 2012-05-23 00:14:28 följande:
    Men när man jobbar har man ju själv betalat och får på sätt och vis tillbaka pengarna. TS är en snorvalp som tror det är okej att leva på andras pengar. Stackars TS som har föräldrar som inte lärt henne något.. Psyket nästa? 
    hon nyttjar fp, barnbidrag, underhåll, något som alla mammor har rätt till.
  • Ely
    Sanna Ryan skrev 2012-05-23 00:12:13 följande:
    Det är ju skillnad... Hon JOBBAR i alla fall och har SKATTAT för att få föräldrapenning det har inte TS !!!!!!!! Och utan utbildning kommer hon aldrig få jobb utan leva på andras pengar resten av livet jävla unge
    min syster har ingen utbildning, hon jobbar för fullt,
  • Ely
    Sanna Ryan skrev 2012-05-23 00:17:25 följande:
    Ja idag ja! !! men du tror det fungerar om några år?????
    tja, hon har jobbat där sen hon var 20 o är 31 nu
  • Ely

om "sanna" nu är 17 o jobbar så har hon inte hunnit med en utbildning ?

• Ely
    ElinaNikki skrev 2012-05-23 09:20:31 följande:
    På det sättet att man orkar med sina barn på ett annat sätt. Kroppen är gjord att få barn tidgt, av vilken anledning tror du själv. Det är roligare att ha unga föräldrar (talar av erfarenhet) De orkar dessutom hjälpa till och se sina barnbarn växa upp. Många nuförtiden behöver hjälp av IVF, fastän att de inte borde skaffa barn för de är för gamla. De är nojjiga curlingföräldrar. Det är väl enbart härligt med unga människor som förstår vad livet handlar om, att det inte har med karriär osv att göra. Varför måste man ha hus, bra jobb osv innan man skaffar barn, det är ju bara löjje.
    omoget resonerat.
  • Ely
    Ely skrev 2012-05-23 09:21:47 följande:
    omoget resonerat.
    min kusins mamma är 45, han är 3.

och ja, hans mormor är delaktig, gillar att ha honom över nätter osv.

hon är världens bästa mamma och ingen "stel tant" som inte orkar leka med sin son, det är allt hon gör när hon inte jobbar. 
  • Ely
    ElinaNikki skrev 2012-05-23 09:26:08 följande:
    Vem säjer att man inte kan ha ett bra boende bara för att man är ung? Finns det undersökning som visar på att barn som växer upp i dyra hus är lyckligare än andra? Tror ni själva att fjortonåriga mammor bor i kojjor i skogen med sina barn eller??
    vart finns det en undersökning som visar att unga mammor är bättre då ?
  • Ely
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-05-23 09:30:35 följande:
    Dagens fråga:

Om en "ung mamma" inte bloggar, finns hon då? 
Svar på tråden 14år&gravid