Inlägg från: MammaEmelie91 |Visa alla inlägg
  • MammaEmelie91

14år&gravid

Jag fick min första 2,5 månad innan jag fyllde 17, har ALDRIG behövt ta hjälp av soc. Jag bodde hemma tills jag var 18 då jag flyttade ihop med min pojkvän. Betalade pappa ca 1000kr i månaden när jag bodde där och hade trots det ngr 100 kvar varje månad =)

Jag har varken jobb eller utbildning nu heller (pluggar dock på distans) och vi har snart 3 barn :) Allt går om man vill och man behöver inte alltid hjälp av soc.

Och tack för pmet Marcz! =)

mammatillebbaa.blogg.se - 20år och snart TRE-trebarnsmamma!!
  • MammaEmelie91

Marcz skrev 2012-05-22 21:34:17 följande:

men jag tycker du är dum i huvudet om du har 3 barn snart och inte har jobb och inte gått gymnasiet ?  var får du pengar ifrån igentligen ?
    Du får jättegärna tycka att jag är dum i huvudet, vad ska jag göra åt saken liksom? :) Jag har en sambo som jobbar heltid.
  • MammaEmelie91
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 21:35:31 följande:
    Marcz: Jag har ALDRIG levt på soc och jag flyttade hemifrån när jag var 15 år. Jag är 17 år nu.
    Om du har klarat dig utan soc och dessutom inte bott hemma sen när du var 15, varför "måste" då det bli så för TS att hon behöver soc? =)
  • MammaEmelie91
    Utropstecknet skrev 2012-05-22 21:42:16 följande:
    Fast din situation är väl ett gott argument till varför man kanske bör vänta med barn tills det att man har ordnat sin livssituation? Ingen utbildning och helt ekonomiskt beroende av sin partner är ju inte en sits man önskar andra. 
    Det beror ju helt på hur man ser det. Skulle det ta slut mellan mig och karln, ja då lär jag ha problem. Nu är jag 99,9% säker på att det lär inte ske inom det närmsta åren och om 1år är jag färdig undersköterska.
  • MammaEmelie91
    Marcz skrev 2012-05-22 21:53:30 följande:
    din sambo är säkert 27 elr nått. Färdig undersköterska ? har du gått gymnasiet ? 
    Du verkar inte vilja leva ditt liv , du tycker alla ska skaffa 3 barn innan 21 ?   
    29 faktiskt. Ja, färdig undersköterska. Jag gick där halva höstterminen -10 innan sonen föddes och har efter det fortsatt plugga på distans :) Jag tycker ingenting, vill folk skaffa 3 barn innan 21 så varsegod. Det kliar inte mig nånstans.

Det beror ju helt på hur du menar med leva ditt liv? Jag är inte intresserad av att ut o festa, resa kan jag göra ändå så jag lever mitt liv på MITT sätt. Så som jag känner passar MIG bäst.
Svar på tråden 14år&gravid