Anonym (Man78) skrev 2012-05-23 09:13:22 följande:
Det verkar som de flesta män som svarat på denna tråden ställer sig på mannens sida, men jag tycker nog faktiskt att jag får hålla med TS här. Känns ju väldigt märkligt att han efter så lång tid kommer på detta. Han har ju haft 9 månader att kläcka ur sig att han inte riktigt litar på henne, och det känns ju som det minst lämpliga tillfället att ta upp en sådan sak faktiskt. Eller har han gått i 9 månader och grubblat på om hon varit otrogen eller inte?
Sedan kan man ju fundera på det här med statistik. Läste för ett tag sedan att många män är otrogna just under graviditeten, så om vi utgår från att TS är sanningsenlig så kanske det snarare är han som varit otrogen och tänker att "kan jag skulle hon ha kunnat".
Det kan ju vara så att han funderat i nio månader på hur han ska uttrycka sig eller att han fått en fix idé om att han vill vara 100% säker.
Men visst har du en poäng i att rädslan kanske väckts pga otrohet från hans håll.
Jag tycker dock inte att det är konstigt att mannen vill vara helt säker, jag är helt för att alla män borde ha den rätten att få veta om det är sina barn de står inför att uppfostra.