Min sambo vill göra faderskapstest. Har jag fel??
På ett sätt, till en viss del, kan jag förstå en man som vill ha bevis på att barnet verkligen är hans... En mamma kan ju alltid vara säker, men för vissa män kan det nog finnas en fix idé av att det finns en liten risk att det inte är de som är den biologiska pappan. Speciellt om förhållandet inte är stabilt, det finns svartsjuka eller om man har otrohet med sig i baggaget...
MEN, jag hade precis som du TS blivit väldigt sårad om min man hade krävt ett sådant test! Det borde räcka att du försäkrar att det är hans barn. Om du själv hade varit orolig att det kanske inte var din man som är den riktiga pappan av någon anledning misstänker jag att du också skulle vilja bli säker genom ett sådant test. Jag hade tyckt att det vore hemskt att gå till familjerätten!
Att ett ljust barn föds med svart hår är verkligen inget konstigt! Det gjorde vår son också och han är ljusblond nu vid 18 månaders ålder.
Ett krav som det här, som sårar dig djupt, kan sätta spår i er relation som inte går att reparera. Hoppas att din man är medveten om det.
Stor kram, hoppas att det ordnar sig för er!