• LitenHöna

Min sambo vill göra faderskapstest. Har jag fel??

Jag tycker att du gör en höna av en fjäder.
    Om min sambo skulle vilja ha ett faderskapstest så skulle han få det, utan tjafs och gnäll.
    Jag vet att han kommer vara far åt våra barn, men han kan ju inte veta det. För han är inte vid min sida 24-7.
    Jag tycker inte det är kränkande. 

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.
  • LitenHöna

Med jämna mellanrum dyker det upp undersökningar i media om att det är många barn som lever med fel far. Visst, nu vill media till stor del bara skrämma folk för att få läsare. Men om jag varit man hade jag nog blivit lite mörkrädd, för som man har du noll kontroll, om du inte låser in frun i källaren tills hon är med barn.

Med tanke på att alldeles för många människor i denna värld är förbannat oärliga så kan jag tycka att faderskapstest borde vara obligatoriska. Även om det bara är 1 kvinna av 100 som ljuger, så har den mannen och det barnet rätt att veta sanningen.

Ts man kanske har blivit påverkad av media och känner sig orolig. Kanske har han en vän eller bekant som blivit förd barkom ljuset. Ett litet test så kan han leva i trygghet med vetskapen om att barnet är hans.    

Varför ska man bli klassad som ond för att man vill vara säker på att ens barn verkligen är ens barn? 

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.
Svar på tråden Min sambo vill göra faderskapstest. Har jag fel??