• Iryelle

Min sambo vill göra faderskapstest. Har jag fel??

Anonym (Ledsen) skrev 2012-05-22 21:08:58 följande:
    Förväntade mig inte såhär många svar men jag har läst det mesta av vad ni skrivit.

Jag vill bara klargöra att jag inte nekat honom något test. Absolut inte, vill han testa så visst. Det jag däremot sagt är att det känns jävligt kränkande att han plötsligt, bara sådär, från ingenstans, säger att han vill göra ett test. Missförstå mig inte.

Han tog liksom en del av familjelyckan ifrån mig. Jag börjar såklart fundera på om han går omkring och inte är glad över sin son? Känner han inget samband? Älskar han inte? För vad kommer det ifrån så plötsligt?

Samtidigt undrar jag varför han inte kan ta ett test här hemma utan prompt måste ställa sig hos familjerätten och göra det?

Frågar de mig så kommer ju jag att säga att jag är säker på att han är pappan eftersom att jag bara varit med honom. Och så kommer frågan till honom och då ska han svara "nej jag är inte säker på att jag är pappan." Ja då blir det ju precis som om han säger "jag litar inte på henne". Och det är vad som känns kränkande.

Jag förstår verkligen att det inte känns bra. Sårad, förbannad och ledsen hade jag blivit. Nu vet jag inte varför han gör detta men jag kan förstå det på ett sätt för det behöver ju inte ha med ert förhållande att göra egentligen utan handla om att otrohet existerar och han vill veta till hundra procent att det är hans barn. Det verkar ju inte som att han tror att du faktiskt varit otrogen. Eller? MEN jag hade yrkat på att göra testet privat. Håller med dig, hade aldrig velat stå där medan sambon får det att låta som att jag hade varit otrogen. Aldrig! Dåligt av honom att komma med det nu också, man är ju inte helt i balans veckorna efter förlossningen.
Svar på tråden Min sambo vill göra faderskapstest. Har jag fel??