• Mästaren

Min sambo vill göra faderskapstest. Har jag fel??

Anonym skrev 2012-05-22 20:59:04 följande:
    Jo, men det gäller ju även åt andra hållet, dvs pappans. Är det inte svårare än så att få svart på vitt att man är pappa så kan jag faktiskt inte se problemet.

Jag tror faktiskt att min sambo hade känt sig rätt sårad om jag började oroa mig för att jag inte var mamma till vårt barn, eller om man ska ta något som är fysiskt möjligt, oroa mig för att han är pappa till andra barn. Det tror jag inte för att tanken att han skulle gå omkring och göra andra kvinnor gravida känns ungefär lika sannolik som att jag skulle bli gravid med någon annan.
  • Mästaren

Hade det varit obligatoriskt eller dt krävdes ett aktivt statement för att inte göra det hade jag inte sett det som ett problem, men nu är det frivilligt och det hde jag inte kunnat tolka på något annat sätt än misstroende mot mig. Jag hade inte vägrat testet, men jag tror inte att jag hade kunnat se på vår relation på samma sätt på ett bra tag framöver.

• Mästaren
    MatsAtari skrev 2012-05-24 06:13:41 följande:
    Och vad är problemet då? Såvida du inte har någonting att dölja så har du ju heller ingenting att oroa dig för.
    Chansen att de där faderskapstesterna ska visa fel är nästan lika med noll.Skrattande
    Fast det handlar ju inte om att ts oroar sig för resultatet.

Svar på tråden Min sambo vill göra faderskapstest. Har jag fel??