Inlägg från: Anonym (say what?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (say what?)

Min sambo vill göra faderskapstest. Har jag fel??

EnAnonumius skrev 2012-05-22 20:45:26 följande:
    Jag kan inte se vad det kränkta skulle vara någonstans.
    Nej jag ser det inte som att man saknar tillit till varandra.
    Det handlar om något så viktigt som ett barn. Jag anser att (vi) kvinnor skall backa här och inte yla om "jag känner mig kränkt och han litar inte på dig". 
    Det handlar om ett barn.  
    INTE kvinnan och eventuellt någon "jag känner mig såååååå kränkt".

Det finns faktiskt många barn där ute som har fel fader på pappret. Så jag säger så här.. Det skulle faktiskt vara obligatoriskt faderskapstest oavsett om man är gift/särbo/sambo/slut..
    Jag vill att det skall göras för barnets skull.   Jag förtydligar det.. För barnets skull.
    Hur det skall finansieras? Jo enkelt..
    Då jag är emot att av insemination (av både heterosexuella och homosexuella) skall skattefinansieras så kan man ta de pengarna där ifrån så är man på god väg.

Jag tycker det är vettigt gjort av pappan. Dock så ser jag det ur ett barnperspektiv.

Barnet får det på papper att mannen är hans/hennes riktiga far. Och det är vettigt med då pappan kan vara bärare av genetiska sjukdomar som kan hoppa över en och annan generation. Och även när pappan dör och det skall bli arv. 

Så har du rent mjöl i påsen så blir man knappast kränkt som kvinna så som JAG ser det.. Och JA jag är kvinna själv.
    Utan då tänker man på det ur barnets perspektiv och  inser fördelarna med det för barnets skull att det finns ett dokument som bevis på att pappan verkligen är biologisk far.

Jag själv har sagt att vi kan ta ett DNA-test om jag skulle bli gravid och fast vi är gifta. Han vet att jag skulle göra detta för just barnets skull.

Det är just p.g.a DETTA som gör att det blir FEL far till barnet i många fall. 
    Bara för att kvinna kan vara duktigt på att ljuga så att det låter trovärdigt.
    Jag är emot all form av godtycklighet som sker helt lagligt. 
    Många barn som har fått fel fader p.g.a att kvinnor står och lovar att de inte haft andra män, och de på familjerätt (som är ombud för socialstyrelsen) väljer att "tro på kvinnan"..

Skulle någon kvinna bli "kränkt för att hon själv anser att hennes tillit blir ifrågasatt" så är det enbart hennes problem. Barnet går före kvinnas "kränkthet".  

Jag anser att har man verkligen rent mjöl i påsen, som kvinna, så blir man inte kränkt av att pappan efterfrågar faderskapstest..
    Så du skulle inte bli det minsta upprörd ifall din partner skulle kräva en lögndetektortest av dig för att kolla ifall du varit otrogen bara så där en vacker dag? Detta handlar ju om exakt det, han är osäker på om hon varit otrogen...faderskapstest är väl den ultimata lögndetektortesten...

Som sagt så var det inte bara att detta kom på tal som en blixt från klarblå himmel men även att han vägrar sköta det privat utan att blanda in andra. Om hon tycker det känns kränkande att göra detta inför familjerätten så är det väl bara en riktig gris som skulle tvinga henne till det.

Om detta är en principsak lär man väl säga det under graviditeten om inte tidigare..
Svar på tråden Min sambo vill göra faderskapstest. Har jag fel??